Bioderma Grup Satış Pazarlama Direktörü Bayram Kaymak, Bioderma’nın eczacıların hayatını kolaylaştırmaya yönelik mevcut teknolojileri ve gelecek hedefleri ile ilgili sorularımızı cevaplandırdı:
Bize biraz Bioderma’dan bahseder misiniz? Ne zamandan beri Türkiye’desiniz?
Bioderma, 2008 yılında Türkiye ofisini İstanbul’da kurarak “Eczane kanalında lider marka olma” hedefiyle dermokozmetik pazarına giriş yaptı. 2012 yılından itibaren de anti-aging ürünleriyle ön plana çıkan Institut Esthederm markasının katılımıyla NAOS grubun iki markası olarak Türkiye’de varız. Ekibimizin bir kısmı ilaç şirketi gibi çalışıyor. Ağırlıklı dermotoloğ olmak üzere, pediatri doktorları ve plastik cerrahları ziyaret ediyoruz… Diğer kısmı da eczanelere servis vererek onların ihtiyaçlarını gidermek ve eczaneleri büyütmekle sorumlular. Kongrelere de katılıyoruz. Ürün tanıtım ve sorumlularımızdan oluşan bir ekibimiz var. Eczane içindeki tek sorumlulukları eğitim ve tanzim teşhir. 2010 yılının başında bu uygulamaya başladık. Günde yaklaşık 5 eczaneye gidiyorlar ve herhangi bir satış hedefleri yok. Ziyaret ettikleri noktalarda da bizim onlara çizdiğimiz plan doğrultusunda eğitim veriyorlar. Temel cilt eğitimi, dermatoloji eğitimini eczane personeline yerinde veriyorlar. Fransa’nın yaptığı bir şeydi, biz de bunu uygulamaya başladık. Şu anda 2 binin üzerinde bayimiz var. Yeni bayi teklifleri de geliyor sürekli. Bir eczacımız eczanesine dermokozmetik bölümü açmak istediğinde ilk aldığı markalardan biri Bioderma oluyor. 2017’de de büyüme bekliyoruz.
www.biyodermaecz.com diye bir portalınız var sanırım.
Dermokozmetiğe yeni giren eczanelerimiz için hazırladığımız bir portal bu. Sadece eczanelere özel bir portal. Bioderma’nın açılış paketleri var. Bütün ürünlerden belli adetlerde eczanede bulunması lazım. Eczane finansal olarak bu riske giremiyorsa portala üye oluyor, siparişlerini istediği kadar buradan verebiliyor. Bu online platformda 300 civarında bir bayimiz var. Bu hizmetten sonra bayilik alan da çok eczanelerimiz oldu. Ürünlerimizi kendi depomuzdan eczanelerimize gönderiyoruz.
Bioderma markası doktorlar tarafından çok reçete ediliyor. Bu oran ne kadar?
Bizdeki ideal oran yüzde 30’dur. Tüketici tarafında da çok ciddi bir büyüme var Bioderma’da. Reçetenin bizde çok ciddi bir itici gücü var. Reçetelenme oranlarımız artıyor. Medikal ürünlerimiz çok. Ürünlerimizin dermatologda bir karşılığı var. Genç ve dinamik bir ekibe sahibiz. 2017 yılından da umutluyuz.
Neden sadece eczanelerdesiniz?
Eczanelerde olmak bizim markamızın bir DNA’sı. Çünkü kurucumuz biyolog ve eczacı olan Jean-Noel Thorel. Cilt sağlığı bizim için önemli. Eczanelerde başlı başına bir sağlık ortamı. Cilt bakım ürünleri, bebek cilt bakım ürünleri, güneş koruyucular eczanelerden alınır. Eczaneler ürünleri etik bir şekilde tüketicilerle buluşturuyorlar. Ürünlerimizin tüketiciye doğru anlatılabileceği yerler eczaneler. Değerlerimiz örtüşüyor, ayrıca referans noktası oldukları için sadece eczanelerdeyiz.
Biopuan uygulamanız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Bioderma yıllardır hem tüketicisine hem de eczacılara geleceğin teknolojisini deneyimletiyor, hayatı kolaylaştıran uygulamalara imza atıyor. Bioderma, Geleceğin E hali’nde eczacılığın geleceğine yön verecek teknolojileri tanıttı. Bu teknolojilerden biri Biopuan idi. Biopuan, Bioderma ürün ambalajlarında yer alan puanların biriktirilmesi ve her 10 puana 2 puanlık ürün hediye edilmesi sistemidir. Önceden bu sistem kart şeklinde uygulanırken, şimdi Biopuan mobil uygulaması sayesinde hem tüketiciye hem de eczacılara kolaylık sağlıyor. Kartını kaybeden tüketiciye kolaylık sağlamak için kartı eczanesinde tutmak durumunda kalan eczacılar, Biopuan uygulaması sayesinde bu gibi önlemlerden de kurtulmuş oluyor. Hediye ürün kazanan tüketicilerimiz hediyelerini eczanelerden alabiliyorlar. Ayrıca iBeacon uygulamamız var. iBeacon cihazını eczaneye koyuyoruz. Tüketicide aplikasyon yüklü ve bluetooth açıksa eczanenizin 75 metre çapındaki bir dairede etrafına gelindiğinde tüketicinin cebine “Nisa Eczanesi’nde bugüne özel yüzde 30 Sensibio H2o 500 ml ürününde indirim var” diye bir mesaj gidiyor. Bunu eczanelerde yapan ilk biziz. Ayrıca bu uygulama ile tüketicilerimiz kendisine en yakın bayiyi de görebiliyor. 2017 Ocak ayına kadar 100 pilot eczanemizde çalışmalar tamamlanmış olacak. Sonrasında her eczanemize bu cihazları koyacağız. www.biopuan.com sitemizden ayrıntılı bilgi edinilebilir.
Türkiye için Bioderma bir ürün üretmişti. Bu ürün hakkında bilgi verebilir misiniz?
Sensibio Foaming Gel ürünü Türkiye ve Çin için özel üretildi. Hassas ve nem kaybı yaşayan ciltler için yatıştırmaya yardımcı bir temizleme jeli. Artık cilt tipine göre farklı ürünler lokal olarak üretiliyor dünyada. Diğer ülkelerde yakında bu ürünün lansmanını yapacaklar. Bioderma’nın 152 ürünü de aynı zamanda Türkiye’deki eczanelerde satılmaktadır. Bu arada 90 ülke arasında Türkiye Çin’den sonra ikinci büyük Bioderma Ülkesi. Türkiye’de dermokozmetik pazarı gün geçtikçe büyüyor. Ama yine de nüfusumuza göre dermokozmetik kullanan kişi sayısı çok az. Yeni açılan eczaneler dermokozmetik eğilimli açılıyor…
Executive Pharmacist Academy ile ilgili de biraz bilgi verebilir misiniz?
Eczanelerimizle vakit hep geçiriyoruz. Bir yandan da eğitim ile ilgili ne yapabiliriz diye düşünürken 2 yıl kadar önce Executive Pharmacist Academy diye bir fikir ortaya çıktı. 15-20 arası eczacımızla Ayşin Kürkçüoğlu’nun hazırladığı bir program üzerinden eğitimlere başladık. Şu anda Üçüncü grubun üçüncü kuruna geçeceğiz. Amacımız eczanelerin temel yönetim, işletim problemleri ile ilgili donanımlarını artırmak. Eczacılarımız da bu eğitimlerden mutlu ayrılıyorlar.