Sektörün duayenlerinden, Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği Kurucu Başkanı Ecz. Adile Özdağ’ın ilk AVM konseptli eczanesi Eczane Akmerkez 23. Yaşını dostlarıyla kutladı.
Akmerkez’deki tadilat projesi ile eş zamanlı olarak eczanesini yenileyen ve 50 metrekare daha büyüten Eczane Akmerkez tüketicilere yeni yüzü ile hizmet vermeye başladı. Gelecekten Gelen “Eczane Akmerkez”in 23. Yıldönümü dolayısıyla düzenlenen davette konuşan Ecz. Adile Özdağ, “Dünyanın gri olduğu günlerde sadece sevgi ve dostluk parlar. Ve en büyük zenginlik ne kadar sevdiğiniz ne kadar sevildiğinizdir. Bu buluşma çok sevdiğimizi çok sevildiğimizi gösterdi. Akmerkez’deki 23 yıllık yolculukta bizimle olan bize katılan tüm dostlarımızla çok güzel bir kutlama yaptık. Herkeslere her şeylere binlerce teşekkürler” dedi. Yenilenen eczane ile ilgili görüşlerini aldığımız Ecz. Adile Özdağ, mevcut eczane alanının ilave edilen alanla birlikte büyüdüğünü ve bu alanın fonksiyonel olması için çaba harcadıklarını belirterek, “Eczanemizde tüketiciye konfor alanları da ayırdık. Perakendenin değişen kurallarını rehber olarak kullandık. Ben ve ekibim keyifli ve yorucu bir süreç yaşadık. İnşaat süresince eczanemize gelen dostlarımızın tavsiyelerine de kulak verdik” diye konuştu.
Kategori yönetimi
Yeni konseptte deneyimli oldukları kategori yönetiminde önemli alanlar oluşturduklarını belirten Ecz. Adile Özdağ şunları söyledi: “Herkes için mutluluk alanları oluşturduk. Dermokozmetik, anne&bebek, bitkisel besin takviyeleri, kişisel sağlık ve bakım ürünleri, saç bakımı ile bir iyilik alanı gerçekleştirdik. OTC ürünlere ağırlık verdik. Tüm bunları danışman eczacılık ile destekledik. Bu alanları kurarken tüketicilerin kendilerini evlerinde gibi hissetmelerini planladık. Bunda da başarılı olduk. İnsanlar eczanemize girdiklerinde uzun vakit geçirebiliyor, ihtiyaçlarını karşılayabiliyorlar. Ekibim ve ben bu ihtiyaçlara en doğru cevabı verebilmek için gayret gösteriyoruz. Tüketicilerin davranış modellerinin bize işaret ettiği değişimleri de süreç içerisinde eczanemizde gerçekleştireceğiz. Tüketici davranış modelleri demişken; mesela her eczanede güvenlik kamerası vardır. Acaba kaç arkadaşımız o kamera kayıtlarına bakıyor. Oysa tüketicinin davranış modellerini en iyi bu kayıtlarda görebilirsiniz. Tüketici kapıdan girince önce nereye gidiyor, nereye bakıyor, nasıl davranıyor vs.. Bu kayıtları inceleyerek tüketici davranışı konusunda çok önemli bilgiler elde edebilirsiniz.”
“EZAŞ ile çalıştık”
Eczane Akmerkez’i yenilerken bu alanda tecrübesi sabit Ezaş ile çalıştıklarının altını çizen Ecz. Adile Özdağ, yineleme sürecinde mimar Ömer Demirci ve Fatih Yıldız ile çok sayıda toplantı yaptıklarını hatırlattı. Bu toplantılarının amacının tüketiciye en güzel alanı hazırlamak olduğunu anlatan Özdağ, “Güzel tasarlanmış eczanelerin çoğunda Ezaş imzası var. Ezaş ekibine teşekkür ederim. Metrekareyi en iyi kullanmak için çok çalıştık. En sağlıklı, konforlu alanı oluşturduğumuza inanıyorum. Tabi ki hayallerinizin hepsini gerçekleştirmek mümkün değil ama en azından yaklaştık sanırım” şeklinde konuştu. Tüm müşterilerinin Eczane Akmerkez’i, “Çözüm Noktası” olarak tanımladığını ifade eden Özdağ, kendilerini başarıya götüren en önemli faktörün iletişim olduğunu belirtti. Bu konuda ekip olarak iyi bir duruş ve davranış sergilediklerini kaydeden Özdağ şunları söyledi: “Müşterilerimiz ile olan dostluğumuz uzun yıllara dayanıyor. Onlara ulaşılabilir bir konumdayız. 12 kişilik ekibiz ve bize telefonlarımızdan her zaman ulaşabiliyorlar.”
OTC’ye bakış
Ecz. Adile Özdağ OTC’ye bakışını ise şu cümlelerle anlatıyor: “Dünya ilaç pazarının yaklaşık yüzde 15’i OTC ürünlerini kapsamakta. Dünyada 100 milyar doları ayar bir pazara sahip olan OTC, Türkiye’de büyüme eğilimindeki 3. Pazar konumunda. OTC pazarının Türkiye’deki Pazar payı 5 yıl sonra 10 milyar doları bulabilir. OTC denilince; ülkeden ülkeye değişen uygulamalar, reçetesiz- kontrolsüz satış, düzenleyici ve kanuni sınırlara ihtiyaç duyan, kamu maliyetini belirli sınırlarda tutmanın bir yolu ve özel sektörde gelişilin bir yolu akla gelmekte. Ancak; OTC’de olmazsa olmaz bilimsel kriterler; etkinlik, güvenlik ve kalitedir. Türkiye’de OTC, eczacının kontrolünde sadece eczanede olmalı. En önemli iş ortağı ‘eczacı’ olmalı. Eczacı, eğiten ve öğreten olmalıdır. OTC, devlet geri ödeme bütçesinden bağımsız olmalı. OTC’nin yeri eczanelerdir. OTC’nin uzmanı eczacıdır. Hareket noktamız; eczacınız, en yakın sağlık danışmanınızdır. Bu gerçeği unutmamalı, unutturmamalıyız.”