Türkiye ilaç pazarına yenilikçi ürünler kazandırarak geçtiğimiz son iki yılda toplamda yüzde 161 büyüme gösteren Generica İlaç, yeni bir dönüşüm sürecine girdi. Dönüşümünün ilk adımı olarak isim değişikliğine giden ve ismini Genveon olarak değiştiren şirketin hedefi; 2023 yılı sonuna kadar toplamda yüzde 258 oranında büyümek ve 2025 yılında Türkiye ilaç pazarında ilk 25 şirketi arasında yer almak.
Türkiye ilaç sektörünün önemli oyuncuları arasında yer alan Generica İlaç, ismini “Genveon” olarak değiştirdi. Hem akut hem de kronik pazarlarda orijinal, eş değer ve OTC ilaçlardan oluşan geniş ürün portföyü ile son dönemlerde hızlı bir büyüme gösteren şirket, Ar-Ge merkezi çalışmalarına hız verdi.
Geçmişi ve geleceği buluşturan yeni isim
Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Genveon İlaç Yönetim Kurulu Başkanı ve Kurucusu Alp Karaağaç, “Şirketimizde son yıllarda büyük bir dönüşüm hareketi başlattık ve 2020 yılında ilk olarak şirket ismimizi ‘Genveon’ olarak değiştirdik. Genveon, eski ismimiz olan ‘Generica’ ve yeniliğin günümüz tanımı ‘Invention’ terimlerinin birleşiminden doğdu. Yeni ismimiz, geçmişte elde ettiğimiz tecrübenin, güvenin, sahip olduğumuz yüksek kalite kültürü ve dinamizmin, inovasyonla buluşmasını yaşatacak” dedi.
“Hedefimiz her yıl Türk ilaç pazarı büyüme oranının üstünde minimum yüzde 25 büyümek”
Çok uzun yıllardır ilaç sektörü içerisinde olduğunu sözlerine ekleyen Karaağaç, “Genveon olarak değişimle birlikte yeni ürün ve ilaçlarla yeni pazarlara açılmayı planlıyoruz. Türkiye ilaç pazarında 2018 yılında yüzde 73, 2019 yılında ise yüzde 51 oranında büyüme gerçekleştirdik. Önümüzdeki yıllardaki hedefimiz ise, her yıl Türk ilaç pazarı büyüme oranının minimum yüzde 25 üstünde büyümek” şeklinde konuştu.