Digi Pano Health Genel Müdürü Alper Ergün ile yeni ürünleri Herbasist pastil üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik:
Digi Pano Health ne zaman kuruldu? Faaliyet alanından ve ürün gruplarınızdan biraz bahseder misiniz?
Digi Pano faaliyetlerine 2008 yılında başlamış bir şirket. 2020 yılına kadar sağlık sektörünün farklı alanlarında hizmet veriyorduk ancak sektördeki gelişmeleri de göz önüne alarak takviye edici gıda ve dermokozmetik alanında yatırım kararı alıp şirket faaliyetlerimizi bu yönlerde yoğunlaştırdık.
Herbasist pastilleriniz ile ilgili neler söylersiniz? İsminin bir anlamı var mı? Herbasist serisinde kaç ürün var? Hangi durumlarda kullanılmalı?
Ana hedefimiz, sağlığı destekleyici ürünler alanında boşlukları dolduracak farklılıklar yaratmak ve denenmişi denemek yerine yenilikler ortaya koymak. Bu amaçla pastillerimizi aromatik yağlar ile zenginleştirilip şeker yerine Stevia bitkisi ile tatlandırdık. Ayrıca Herbasist Pelargonium, içinde Afrika Sardunyası bulunan ilk yumuşak formdaki pastil olma özelliği taşıyor. İsminin anlamına gelince Herb bitkiseli ifade ediyor, asist ise yardımcı anlamında dolayısı ile “Doğanın Desteği” bizim temel mottomuz. Herbasist serimizde şu an için 2 ürün var, Kasım sonunda gene Türkiye’de çok olmayan bir ürün formu ile olmayan bir ürün içeriğini piyasaya sunmuş olacağız. Pastiller, hekim ve eczacı önerisi ile günde 3-4 adet kullanılabilir. Propolis, sonbahar ve kış aylarında özellikle de yoğun maske kullanımında boğazı rahatlatmaya ve mukozanın bağışıklık sistemini desteklemeye yardımcı olacak, Pelargonium ise viral hastalıklar sırasında tedaviye destek olarak solunum yollarında iyileşmeye katkı sağlayacaktır.
Pastil ürün çeşidi artacak mı? Herbasist markasıyla farklı alanlarda ürünleriniz olacak mı?
Pastil ürün çeşidimiz belki bir tane daha artabilir. Bununla birlikte daha önce de bahsettiğim gibi yeni ürünlerimizin ruhsat aşaması tamamlandı, kısa sürede eczanelerde olacak. Herbasist markamız bizim destekleyici ürünlerimizin markası ancak Digi Pano Health çatısı altında farklı ürün çalışmalarımız da devam ediyor.
Eczacılar pastillerinize nasıl ulaşabilirler? Dağıtım ağınız ile ilgili neler söylersiniz?
Eczacılarımız pastillerimize Türkiye’de yaygın ağı olan Ecza Depolarından kolaylıkla ulaşabilirler. Bu konuda her türlü alt yapı hazırlığımız tamam. Bununla birlikte her türlü soruları için bizlere ulaşabilirler. Ayrıca eczacılarımız aktivitelerimizi Instagram ve Facebook adreslerimizden ve www.herbasist.com web sitemizden takip edebilirler.
İyi bir boğaz pastilinin özellikleri nelerdir?
İyi bir boğaz pastili sertifikasyonları tam olan bir tesiste üretilmelidir. Kullanıcı uyumu için tadı iyi olmalıdır. İçeriğindeki hammaddeler yüksek kalitede olmalıdır. Diyabetiklerin de kullanabilmesi için şeker içermemesi uygun olur.
Tüketici pastil alırken nelere dikkat etmeli? Ve nereden almalı?
Sağlık destek ürünleri eczanelerden alınmalıdır. Pastiller de sağlığı destekleyen ürünler olarak eczacı danışmanlığında kullanılmalıdır. Solunum yolu rahatsızlıklarında hekimlerin reçete etmesi de önemlidir. Ürünler eczanelerde saklama koşullarına uygun saklanmaktadır ve eczacılar ürün kullanımı hakkında kullanıcılara bilgi vermektedir. Eczane dışındaki hiçbir yerde bu şekilde bir destek alamazlar.
Beaute-in ve Türkiye Temsilciliğini yaptığınız Caviar of Switzerland ürünleriniz ile ilgili de bilgi verebilir misiniz?
Beuate-in de bizim tescilli markamız, “İçten Gelen Güzellik” sloganımız. Bu marka altında gene insanların güzelliklerini içten destekleyecek ürünler geliştiriyoruz ancak pandemi sürecinden dolayı bu konuyu biraz daha zamana yaydık. Caviar of Switzerland ise Fransız Beluga havyarlarından elde edilen bir ürün serisi, dünyada oldukça ilgi gören A+ bir ürün, biz de ülkemizde bu ürün serisinin temsilcisi olarak yakın zamanda yapacağımız lansman ile dermo-kozmetik alanında farklılık yaratmayı hedefliyoruz.
Sosyal sorumluluk projeleriniz de var. Bunlardan da bahseder misiniz?
Firma olarak ana düşüncemiz sadece kendimizi değil, çevremizi de dikkate almamız gerektiği. Bu çerçevede farklı alanlarda farklı gruplarla iş birliği yaparak onların desteklenmesi için çalışıyoruz. KİFDER (Kistik Fibrozis Derneği) ile “Nefesim Nefesin Olsun” projesi çerçevesinde eczanelerle bir kampanya yürütüyoruz. Kadınların Emeği platformu ile iş birliği yaparak küçük kadın işletmelerine katkı veriyoruz. “Askıda Ne Var” ile işbirliğimiz dahilinde geleceğimiz olan gençlerimizin gelişmesine ve projelerine katkı vermeye çalışıyoruz.