Sunrino Kozmetik Yönetici Ortakları Gürsoy Sabitoğulları ve Barış Kılıçaslan:
“Sağlıklı, Sürdürülebilir, Doğaya ve İnsana Saygılı Kişisel Bakım Ürünleri ile Pazara Yön Veriyoruz”
Sunrino Kozmetik yönetici ortakları Gürsoy Sabitoğulları ve Barış Kılıçaslan Hedeflerini Sağlıklı, Sürdürülebilir, Doğaya ve İnsana Saygılı Kişisel Bakım Ürünleri ile Pazara Yön Vermek olarak tanımlıyor.
Kişisel bakım ürünlerinde ‘Sağlık, sürdürülebilirlik, doğaya ve insana saygı’ yaklaşımları ile kişisel bakım ürünleri pazarının önemli paydaşlarından olan Sunrino Kozmetik, ayrıcalıklı kişisel bakım ürünlerinde oldukça iddialı. Türkiye pazarının oldukça yüksek bir potansiyele sahip olması Sunrino için büyük bir fırsat olurken Sunrino’nun ilkeli bakışı da Türkiye’deki tüketiciler için önemli bir avantajı getiriyor. Sunrino Kozmetik çalışmaları ve sektöre dair bakış açıları konusunda kurucu ortaklar Barış Kılıçaslan ve Gürsoy Sabitoğulları ile bir röportaj gerçekleştirdik.
Doğaya ve insana saygılı kişisel bakım ürünleri anlayışıyla yola çıkan Sunrino’yu tanıyabilir miyiz?
Sunrino, İstanbul merkezli olarak kurulan bir Türk markası. Tüketicilere sağlık, doğal ve kaliteli ürün sunma anlayışıyla hareket eden ve bu anlayışını her girişiminde benzer motivasyonla sürdüren bir marka. Dinamik, güçlü ve sektörün bütün değişkenlerini hesap ederek ilerleyen Sunrino bu konuda hedeflerini gerçekçi bir şekilde ortaya koymayı da amaçlıyor. Sunrino olarak başına ‘en’ sıfatları gelen çözümler sunmak yerine tüketicilerin ihtiyaçlarına doğru bir şekilde cevap veren ürünleri ön plana çıkarmayı amaçlıyoruz.
İddialı oluşumuzun büyük nedenlerinden bir tanesi olarak tüketicilerin ne istediğini ve neye ihtiyaç duyduklarını bilmemiz. Bu konuda sürekli bir araştırma içerisindeyiz ve Ar-Ge çalışmalarına gerçek anlamda ciddi yatırımlar yapan iş ortaklarıyla hareket ediyoruz. Humble Brush, Milk Shake, Steriball, Mr. and Mrs Tannie ve Groovy markaları tüketicilere vaat ettiklerimizi sunma konusunda en büyük gücümüz. Tüm dünyada başarıyla ürünlerini satmaya devam eden bu markalarla Türkiye pazarında bulunmak bizim için gerçek bir itici güç. Zaten bizi bu kadar iddialı yapan da distribütörlüğünü yaptığımız markalara olan inancımız.
“En” değil ama Türkiye pazarında çok iddialı olduğunuz bir marka ya da ürün grubu var mı?
Yabancı markaları Türk tüketicilere kabul ettirmek kimi zaman kolay kimi zaman da zordur. İthal ürün kalitelidir algısı kimi tüketicilerde oldukça yaygın ama tüketicilerin bilinçlenmesiyle birlikte marka tek başına yeterli olmuyor. Ürün içeriği, etki ve fiyat başarıyı getiren üç sac ayağı olarak dikkat çekiyor. Sunrino olarak tün markalarımız alanından iddialı ama özellikle son dönemde üzerinde yoğunlaştığımız ve kullanıcılar tarafından çok sevilen markamız Mr. and Mrs. Tannie oldu. Mr and Mrs Tannie ürünleri; evinizin konforunda yılın her döneminde dilediğiniz herhangi bir zamanda ışıltılı bronz bir görünüme kavuşabileceğiniz sağlıklı ve sürdürülebilir güneşsiz bronzlaştırıcı ürün serisidir. Güneşin zararlı etkilerine maruz kalmadan arzu ettiğiniz tonda ışıltılı bronzluk elde edebilirsiniz.
Mr. and Mrs. Tannie, başlangıçta söz ettiğimiz gibi sağlıklı, sürdürülebilir, doğaya ve insana saygılı ürünlerin hayat bulmasında oldukça önemli bir marka. Çok farklı ürün gruplarıyla tüketicilerin beklentilerine cevap vermeyi amaçlayan Mr. and Mrs. Tannie, başarı için her yolu deneyen bir marka olmayı tercih etmiyor. Doğallık, kalite ve sürdürülebilirliği yakalayarak başarıyı hedefliyor. Bu da aslında Sunrino olarak Mr. and Mrs. Tannie distribütörlüğü üstlenmemizin ana nedenlerinden biri.
Laboratuvar süreçleri, tüketici memnuniyeti ve Ar-Ge çalışmalarına verilen değeri değerlendirdiğimizde Mr. and Mrs. Tannie ile iş birliği yapmak bizim için stratejik bir durum. Sunrino markasını bir adım öne taşıyacağını düşündüğümüz Mr. and Mrs. Tannie ile iş birliği yaparak ilerleyen süreçte yeni iş fırsatlarını da ortaya çıkarmayı amaçlıyoruz. Her markamız öndemli ve değerli ama son dönemde iddialı olduğumuz markanın Mr. and Mrs. Tannie olduğunu çekinmeden söyleyebiliriz.
Farklı markaların Türkiye distribütörü olarak tüketiciyle nasıl buluşuyorsunuz? Perakende ağınız ve tedarik zinciriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Sunrino olarak distribütör sıfatıyla Türkiye pazarında varlığımızı sürdürmeyi oldukça önemsiyoruz. Son kullanıcının ürüne ulaşması ve tüketicinin üründen memnun kalması en büyük isteğimiz. Sektöre bakıldığında pek çok rakibimizin kendi perakende ağını oluşturarak satışları da üstlendiği görülmekte. Ancak biz Sunrino olarak uzmanı olduğumuz alanlarda kalmaya ve enerjimizi uzmanlık alanımızda sarf etmeyi tercih ediyoruz. Uzmanlık alanımızda kalırken elbette son kullanıcıya da ulaşmak için çeşitli yöntemler kullanıyoruz. Bunların başında bayilik ağları, yetkili eczaneler, online mağazalar ve depolarla gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri dikkat çekiyor. Eczaneler ve çok sayıda online mağazaya ürün tedarik ederek tüketiciyle buluşmayı sürdürüyoruz. Dikkat edildiğinde Sunrino’nun iş birliği yaptığı her marka kendi sektörünün en iyileri arasında yer alıyor. Bunun en büyük nedeni mükemmeliyetçilik yaklaşımıyla her asamda başarıya ulaşmayı arzu etmemiz. Tüketiciye ihtiyaç duyduğu ürünü sunarken satış kanallarını çeşitlendirerek tüketiciyi tatmin edecek bir yaklaşım sergiliyoruz.
İddialı olduğunuz alan olan kişisel bakım ürünleri aslında rekabetin çok yüksek olduğu bir alan. Kişisel bakım ürünleri sektörünü tercih etmenizin temellerini nasıl açıklarsınız?
Kişisel bakım ürünleri, satışın ve talebin sürekli olarak artış gösterdiği bir alan. Sadece Türkiye’de değil dünyanın her ülkesinde insanların kişisel bakım ürünlerine yaptıkları harcama gözle görülür derecede artış gösteriyor. İtici gücümüz olan Mr. and Mrs. Tannie’den yola çıkarak soruyu cevaplamak gerekirse büyüyen bir sektörde farklılaşan ürünlerle yer almak kârlılık ve sürdürülebilirlik açısından iştah kabartıyor.
Güneşsiz bronzlaştırıcı adındaki mucizevi ürünlerle kişisel bakım sektöründe fark yaratan Mr. and Mrs. Tannie bu alanda sektörün en büyük oyuncularından bir tanesi olma hedefinde. Tabi sektörün git gide büyümesi de çok değerli. 2022 yılı sonunda sadece ABD’de sektörün 400 Milyon USD’ye ulaşacağı tahmin ediliyor. 2026 yılına ulaşıldığında ise sektörün toplam büyüklüğü 1,8 Milyar USD olacak.
Türkiye’nin gerek nüfus gerekse de refah seviyesi bakımından dünyada önemli ülkelerden bir tanesi olması bahse konu alandaki tüketici potansiyelini de göstermeyi başarıyor. Bu nedenle de Sunrino olarak Mr. and Mrs. Tannie ile birlikte orta vadede çok başarılı işlere imza atacağımızı düşünüyoruz.
Sunrino olarak 2022 ve sonrası için hedefleriniz neler?
Sunrino, dinamik bir marka olarak sektöre değer katacak yaklaşımları sergilemeyi amaçlıyor. Bunun yanı sıra tüketici ile güçlü bir bağ kuracak markaların distribütörlüğünü yaparak Türkiye’de kişisel bakım ürünleri sektörünün değişilmez oyuncularından bir tanesi olmayı hedefliyor. Marka olarak bu idealler doğrultusunda ve bize güç katan markalarımızda her geçen gün müşteri portföyümüzü ve satış rakamlarımızı iyileştirmeyi amaçlıyoruz. Artışın sadece nicelik bakımından değerlendirilmemesi gerektiğini ve nitelikli bir artışla sürdürülebilir çözümler üreten bir marka olmayı hedefliyoruz. 2022 ve sonrası için rakamsal hedef vermek yerine her geçen gün daha iyiyi hedefleyerek kazan kazan stratejisi ile yolumuza devam etmek istiyoruz. Çünkü Sunrino ve insanlığı kurtaracak olan şey ‘Sürdürülebilirlik’.