Cevizoğlu Grubu CEO’su Nuri Ceviz:
“Pharmaline ile geçmişten gelen tecrübemizi eczane tasarımlarında buluşturacağız”
Cevizoğlu Grubu CEO’su Nuri Ceviz ile çalışmaları hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik:
Cevizoğlu grubu’nu bize biraz tanıtır mısınız? Hangi alanlar faaliyet gösteriyorsunuz?
Serüvenimiz 1991 yılında 125 metrekare bir atölyede başladı. 2000’lerin başına kadar mobilya sektöründe, konut, fuar ve mağaza gibi farklı alanlarda hizmet verdik. Daha sonra bir karar vermemiz gerekiyordu. Ya bir çok sektöre hizmet verip amatör kalacaktık, ya da bir sektörde uzmanlaşıp profesyonel olacaktık. 2000’li yıllarının başında perakende sektörünün de canlanmasıyla bu sektöre ağırlık verdik. Türkiye’de o yıllarda perakendenin dinamiklerini anlayan firma sayısı yok denecek kadar azdı. Bu sektöre girmeye karar verdikten sonra, ilk etapta yurt içinde birçok yerel ve uluslararası markanın mağazalarını yapmaya başladık. Firmamızın istikrarlı duruşunu defalarca test eden uluslararası marka temsilcileri, yurt dışındaki mağazalarında da bizi tercih etmeye başladılar. Buralardan aldığımız iyi sonuçlar sayesinde de özgüvenimiz ciddi anlamda yükseldi. Çevremizden aldığımız olumlu geri dönüşler de Cevizoğlu’nun motivasyonunu arttırdı. Sektörün en güçlü fuarı olan Euroshop’a 2011 yılında ilk katılımımızı gerçekleştirdik. Üç yılda bir yapılan Euroshop fuarına her dönem hedeflerimizi ve beklentilerimizi daha da büyüterek katılmaya devam ediyoruz.
Uluslararası markalardan edindiğimiz tecrübeler, markaların da isteklerine cevap vermeyi istememiz nedeniyle bizi yeni bir oluşuma yöneltti. Bu sebeple ‘Shopline’ adı altında bir marka oluşturduk. Shopline; belli bir konsepti olmayan markaların, standartlaştırılmış modüler perakende ekipmanlar ile en ergonomik şekilde dekorasyonunun yapılmasını hedefleyen bir markadır. Ayrıca Shopline, web sitesinde bulunan kendine özgü özel bir tasarım yazılımıyla, müşterilerin kendi imkanlarıyla evlerinden, işyerlerinden vb. gibi ortamlardan kendi mağazalarını tasarlamalarına olanak tanıyor. Diğer birimimiz ise anahtar teslim eczane dekorasyonu için oluşturduğumuz Pharmaline’dır.
Pharmaline’nı oluştururken geçmişten gelen tecrübelerimiz ve perakende sektöründeki başarılarımız etken olmuştur. Kendi bünyemizdeki metal, ahşap üretim tesislerimiz perakende sektöründe olduğu gibi eczane sektöründe de bize büyük kolaylık sağlamaktadır. Bugün ise; yaklaşık 14.000 metrekarelik kapalı alanda, üretiminin %85’ini yurt dışına ihraç eden, dünyanın birçok ülkesine ürünlerimizi gönderip yerinde uygulamasını yapıp müşterilerimize koşulsuz memnuniyetle teslim edebilen firma haline geldik.
Entegre tesisleriniz ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
Yöneticilik eğitimlerimden bir tanesinde eğitmen; “Şirketinizin departmanlarını boru çaplarına benzetin. İrili ufaklı bir çok boruyu birbirine ekleyin ve içine su basın. En dar boru ne kadarsa taşıyacağınız su da o kadardır.” Şirketlerinizde de en zayıf departmanınız ne kadarsa siz de o kadarsınız. Cevizoğlu 13.750 metrekare kapalı alanda üretim yapmaktadır. Tamamı bilgisayar kontrolü üzerine kurulu makine parkuruyla ahşap ve metal ham maddeden nihai ürüne dönüşmesini uzman 200 üzerinde, altını çizerek söylüyorum mutlu personeliyle gerçekleştiriyor. Bizim yaptığımız işler çok emek ve liderlik isteyen işlerdir. Mutlu çalışanlar en iyi liderlerdir. Cevizoğlu’nun sahip olduğu ve üzerine çok emek verdiği bu personeller, sektörde ki en büyük rekabet avantajlarımızdan biridir. Emek verenlerine hayal kurdurabilen şirketler, hayal kurmayı da hak eden şirketlerdir.
Mağazacılık alanında yurt içi ve yurt dışında hangi markalara hizmet veriyorsunuz? Cevizoğlu uluslararası bir marka haline nasıl geldi?
İlk yıllarda uluslararası markaların inanılmaz önyargıları vardı. Öncelikle doğru iş çözümleri geliştirip, sektörün yurt dışı isteklerini doğru anlamaya odaklandık. Zamanla tecrübe kazanıp, aldığımız projeleri doğru sonuçlandırdıkça uluslararası anlamda da tanınıp güven sağladık. Güven sağladıktan sonra da başarı kaçınılmaz oldu. Biz bir alanda üretici, yüzlerce alanda ise tüketiciyiz. Bana göre hayatta en önemli değerlerden bir tanesi empatidir. Empati kabiliyetimizi geliştirip etkin kullanabilirsek; tüketici olarak kurumlardan beklediğimiz doğru hizmet ve değeri, üretici olarak hizmet verdiğimiz müşterilerimize de uygulayabiliriz. Bence formül; başkalarının ihtiyaçlarını anlama yeteneğine sahip olduktan sonra yapabileceğiniz işlerin sözünü vermek, sözünü verdiğiniz işleri en doğru şekilde sonuçlandırmaktır. Bugün ise Cevizoğlu uzman kadrosu, tecrübeli montaj personeli ve kaliteli uygulama anlayışıyla ulusal ve uluslararası tanınmış zincir mağaza markalarının yanı sıra, dünya çapında butik markalar ve global lüks birçok markanın da özel projelerini yürütmektedir. Küresel pazarda yarattığımız bu değer; Türkiye’de; Linens, Sabri Özel, Karaca, Lacoste, Koton, Sevil, Superstep, Damat, Aldo, Penti, Dufy vb. gibi birçok zincir markayla, yurt dışında ise Lacoste, Harvey Nichols, Guess, Birkenstock Rıpley, Armani Junıor, Versace, Primadonna gibi daha bir çok markayla çalışmamıza olanak sağlamıştır. Uluslararası nitelikli iş gücümüz ve operasyon kabiliyetimiz sayesinde 8-10 ülkeye aynı anda montaj yapabildiğimiz bir sistem inşaa ettik. İhracat tecrübemiz ve yılların kazandırdığı bilgi birikimle, yurt dışından gelen taleplere en hızlı ve en memnun edici hizmeti profesyonel bir şekilde sunmaktayız.
Kullandığınız metal, ahşap gibi birçok materyali siz üretiyorsunuz. Bunun avantajları nelerdir?
Yaptığımız mağazalarda Cevizoğlu çok çeşitli malzeme ve yüzeyleri müşterilerine sunar. Yüksek kalite kriterleri ile metal ve ahşap imalatı yapar. Uzmanlık alanı gerektiren bu üretim kollarında ortaya çıkan ürünler seri üretimde olduğu gibi bireysel projelerde de aynı kalite kriterleriyle üretilir. Her ürünün aynı ekip ve aynı kalitede üretilmesi çıkan sonucun da aynı kalitede ve aynı standartta olmasını sağlar. Bu avantajlarımızdan dolayı müşterilerimize projenin başından sonuna kadar yüksek kalite garantisi verebiliyoruz.
Türkiye’de eczane tasarımı alanına da girdiniz. Geçtiğimiz aylarda Kanyon Eczanesi’ni yeniden tasarladınız. Bu alana girmekteki etken nedir?
Galiba bizim sektöre girmemiz için bir vesile gerekiyordu. Eczane sektöründeki ilk adımımızı Kanyon Eczanesi’ni yeni devralan, çok değer verdiğim kıymetli abim Ecz. Kamber Çal’ın eczanesini yaparak attık. Kamber Bey’i uzun yıllardır yakinen tanır ve değer veririm. Daha önce birçok projeyi birlikte keyifli bir şekilde gerçekleştirdik. Her seferinde bu sektöre girmemiz konusunda ısrar ederdi, bugüne kısmetmiş. Kanyon Eczanesi’ni tasarlarken hem kendisi hem de profesyonel bir danışmanı bize eczane alanındaki bilgi birikimleri ile çok yardımcı oldular. Bunun sonucunda Kamber Bey’in vizyonuna yakışır bir eczane ortaya çıktığına inanıyorum. Bu şekilde bizi eczacılık sektörüne yönelten Kamber Bey’e sizin vesilenizle bir kez daha teşekkür etmek isterim.
Eczane tasarlarken nelere dikkat ediyorsunuz?
Bir tasarıma başlarken öncelikle müşteri ve profesyonel tasarım ekibimiz toplantılar yaparak müşterinin istekleri ve ihtiyaçları tespit eder. Daha sonra mağazanın bölgedeki pozisyonu da düşünülerek ihtiyaç olan ürün üniteleri belirlenerek bir konsept çalışması yapılır. 3D çizimler ortaya çıktıktan sonra müşterilerimize sunum yapılır. Müşterinin fikirleri alınıp gerekli çalışmalar devam eder ve üretime başlanır.
Sizin işinizde zaman planlaması çok önemli. Zamanında teslimat konusundaki başarınızı anlatır mısınız?
Gerekli tasarım çalışmaları yapılıp, müşterimizin onayı alındıktan sonra üretim başlar. Üretimden önce müşterilemize doğru termin vermek güven sağlamamız açısından çok önemlidir. Bu nedenle üretim planlama ekibimiz en doğru termini vermek için, hali hazırda devem eden ve üretime girecek olan projelerin her aşaması ile ilgilenir. Mevcut olan üretimlerin termini de göz önüne alınarak iş sırası oluşturulur. Her bölümde profesyonel ekiple ve tecrübeli personellerle çalışmak başarımızın bir parçasıdır. Ayrıca, ürün montaj aşamasına geçildiğinde, montajı müşterinin kendi imkanlarıyla bile kolayca yapabilmesi için tüm ürünlerimizin montaj şemaları ve videoları bulunmaktadır. Bu anlamda da zaman kaybı olmaması için elimizden geleni yapmaktayız. Örneğin Shopline; modüler yapısı sayesinde bütün sistemleri minimum ölçülerde demonte olarak teslim etmektedir. Bu sayede müşterilerimiz profesyonel desteğe ihtiyaç duymadan en hızlı ve doğru şekilde ürün kurulumlarını gerçekleştirebilmektedir.
Biraz da hedeflerinizden bahseder misiniz? 2023 yılından neler bekliyorsunuz?
Cevizoğlu Grup olarak, dünyanın en geniş ve mutlu müşteri ağına sahip, en iyi mağaza çözümünü sunan bir firma olmayı her zaman istemişizdir. Bu vizyon geçmişten günümüze kadar her zaman ışık tutmuştur. Cevizoğlu olarak 2023’den beklentimiz; daha çok yatırım projeleri gerçekleştirmek, ülkemizin kaynaklarının daha etkin kullanılmasını sağlamak ve ülke dinamizminin artırılmasına katkıda bulunmaktır. Cevizoğlu’nun diğer bir hedefi ise Shopline gibi eczane projeleri için oluşturduğumuz Pharmaline markamızı en iyi düzeye taşımaktır. Bu amaçla ileri teknoloji ve yerli üretim bütünlüğü her zaman bizim için ön plandadır.