Farmatek İç ve Dış Tic. A.Ş. Pazarlama Müdürü Eren Erentay:
“OTC alanına tutku ile bağlıyız”
Farmatek İç ve Dış Tic. A.Ş. Pazarlama Müdürü Eren Erentay ile bir söyleşi gerçekleştirdik:
Farmatek’in hikayesinden bahsedebilir misiniz?
Farmatek 1996 yılında daha sağlıklı bir yaşam sunmak için yola çıkan bir firma. Yıllardır OTC pazarında öncü konumunu koruyarak sektöre yön verdiğini söyleyebiliriz. Uzun yıllar, takviye edici gıda sektöründe uluslararası markaların distribütörlüğünü yaparak Türkiye pazarını pek çok yeni ürün ile tanıştırdı. Günümüzde ise kendi markalarımızı oluşturarak yurt dışına ihraç etme vizyonuyla eczanelerdeki yerimizi alıyoruz. Mesleki olarak yılların getirmiş olduğu bilgi ve birikim de bunu gerektiriyordu esasen. Tüm ekip arkadaşlarımız adına konuşabilirim ki OTC alanına tutku ile bağlıyız. Bu yüzden ilklerin firması olmak bizim için ayrı bir önem taşıyor. 2017 yılında Türkiye’de ilk içime hazır 40 ml “shot” formunda kolajeni üreten firma olarak bugün yolumuza Suda Collagen ve Suda Vitamin çatısı altında 100’e yakın takviye edici gıda ile devam ediyoruz.
Eczanelerde hangi markalar ile varsınız?
Amiral gemimiz, 2021 yılında IMS verilerine göre Türkiye’nin lider kolajen markası olan Suda Collagen. Türkiye’nin en geniş form ve aroma çeşitliliğine sahibiz. Suda Collagen altında sadece güzellik kolajenleri değil, eklem sağlığına yönelik eşsiz ürünler de bulunuyor. Eşsiz diyoruz, çünkü sadece Suda Collagen markası ile bulabileceğiniz patentli kolajen kombinasyonlarını sunuyoruz.
Eczanelerde bulunan ikinci büyük markamız, innovatif ürünleri ile hızla büyüyen Suda Vitamin. Gönül rahatlığı söyleyebilirim ki tüketicilerin daha önce karşılanmayan ihtiyaçlarına yönelik vitamin, mineral, probiyotik ve bitkisel takviye kategorisinde geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz. Örneğin raflarda yer alan pyslium husk içeren besin desteklerinin tüketiciler tarafından zor kullanıldığını görerek, beslenme düzenlerine rahatlıkla ekleyebilecekleri kadar lezzetli bir pyslium husk ürününü ürettik. Yine kolostrum içeren besin desteklerinin daha zengin olması gerektiğine inandığımız için Colostrum Forte ürününü ürettik. İçime hazır sıvı formda magnezyum formüllerimizle tüketicilerin hayatını kolaylaştırdık. Ruhsatı alınmış onlarca “şaşırtıcı” ürünle yolumuza devam edeceğiz. Amacımız, Suda Vitamin’i pazar lideri marka haline getirmek.
Üretim gücünüzden bahsedebilir misiniz?
Pandemi dönemi, getirdiği zorluklara rağmen bizim için yatırımı artırdığımız bir dönem oldu. Şartlar ne olursa olsun, tüketici sağlığı sektörüne olan inancımızı koruyarak, 5000 metrekarelik Türkiye’nin en iddialı üretim tesislerinden birini açtık. İlaç endüstrisi standartlarında HVAC (Isıtma soğutma havalandırma) sistemleri, su purifikasyon, pastörizasyon gibi altyapısal teknolojik ekipmanların olduğu sektörün en modern tesislerinden birini kurduk. Tablet, film kaplı tablet, efervesan tablet, sert kapsül, toz saşe, likit ve jel gibi geniş üretim formlarını gerçekleştirebiliyoruz.
Toplum olarak bu topraklarda ürettiğimiz markalara, özellikle de tüketici sağlığı alanındaki ürünlere karşı bir güven eksikliği söz konusu maalesef. Elbette son dönemde başarılı yerli firmalar ile beraber bu algı kırılmaya başladı. Bizim en büyük amacımız, ithal ürünlerden çok daha kaliteli ve zengin içerikler sunabileceğimizi hem yurt içinde hem de yurt dışında kanıtlamak. Bu yüzden ham madde tedariğinden üretime kadar dünyada var olan en üst kalite standartlarını sağlıyoruz. Yaptığımız yatırım tüketici sağlığı alanındaki uluslararası hedeflerimize daha hızlı ulaşmamızı sağlayacağına inanıyoruz.
Spor Kulüpleri ile sponsorluklarınız mevcut. Profesyonel sporcuların, atletlerin vitamin ve kolajenlere ilgisini nasıl?
2022 yılı itibari ile Fenerbahçe Spor Kulübü ve Galatasaray Spor Kulübü’nün tüm branşlarda Vitaminler Resmi sponsorluğunu üstlendik. Bu sponsorlukta bizi gururlandıran nokta, ürünlerimizin farklı branşlardaki sporcular tarafından kullanılması. Televizyondan her hafta maçlarını izlediğimiz futbol, basketbol, voleybol oyuncularının performanslarına katkıda bulunmak, bir anlamda ürünlerimizin en üst seviyede test edilmesi bizim için mutluluk verici. Vitamin ve mineraller profesyonel sporcular için hayati öneme sahip. Sporcuların sağlığından ve performansından sorumlu kulüp doktorları, diyetisyenleri ve fizyoterapistleri de bunun bilincinde elbette. Özellikle eklem ve bağ dokular için özel üretilmiş eklem kolajeni serimiz FXONE’ın bu sezon hem Türkiye Süper Ligi hem de Türkiye Basketbol Ligi’nde kritik rol oynayacak olmasının heyecanını yaşıyoruz.
Eczane pazarındaki 2023 hedeflerinizden bahseder misiniz?
Tüketicilerin ihtiyaçları genişledikçe, markalarımıza olan ilgi ve talep arttıkça biz de tüketicilere sağlıklı çözümler sınacak ürün çeşitliliğini artırıyoruz. Suda Vitamin markamızın altında 60’dan fazla ürün çeşidimiz var. 2023 yılında bu rakam 100’e yaklaşacak. Eklem sağlığı alanında kolajen serimiz Suda Collagen FXONE yoğun ilgi görüyor. Malum eklem sağlığı sorunları, özellikle de kireçlenme dünyada artık çok daha yaygın olarak görülüyor. CDC’nin (Centers for Disease Control and Prevention) açıkladığı verilere göre Amerika’da her 4 yetişkinden birine kireçlenme teşhisi konmuş durumda. Eskiden 60’lı yaşlarda görülen bu sorunlar şimdilerde neredeyse 30’lu yaşlarda başlıyor. Tablet, toz ve son olarak da içime hazır sıvı formda ürettiğimiz FXONE ürünleri, patentli iki kolajen içeriği ve eklem sağlığına yönelik formülasyonları ile eklem sorunu yaşayan kişilerin hayatlarına değer katıyor. 2023 yılında güzellik kolajenlerinde olduğu gibi eklem sağlığı alanında da akla ilk gelen üretici firmalar arasında yer almayı istiyoruz. Tüm zorluklara rağmen 2023’ün fırsatlar ile dolu bir yıl olacağına inancımız tam. İş ortaklarımız, eczacı ve hekimlerimizin desteği ile sektörün gelişmesine katkı sunacağıza.