Humanis CEO’su Yunus Sancak ile Humanis’in çalışmaları hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik:
Humanis ne zaman kuruldu? Faaliyetlerinden biraz bahseder misiniz?
2010 yılında 200 milyon dolarlık bir yatırımla Çerkezköy’deki fabrikamızın temellerini attık. Fabrika inşaatının tamamlanmasının ardından yaklaşık 2 sene sonra üretim yapabilecek bir noktaya geldik. İlk olarak sektöre Pharmactive adıyla giriş yaparak, yüksek kalite standartlarında ilaç geliştirmek ve üretimimizi herkes için ulaşılabilir kılmak amacıyla çalışmalarımıza başladık. 2022 yılında ise bu çabamızı ve misyonumuzu insan odaklılık çerçevesinde tekrar isimlendirmek amacıyla Humanis adını alarak yolumuza devam ettik. Humanis, şu an 3.200 metrekarelik Ar-Ge ve 45.000 metrekarelik kapalı alana sahip üretim tesisinde, katı, yarı katı ve sıvı hatlarda olmak üzere 330 milyon kutu ilaç üretim kapasitesine sahip bir ilaç firmasıdır. Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı onaylı sayılı ilaç AR-GE merkezlerinden birine sahip bir firma olarak ve Avrupa, Rusya ve Kanada’dan GMP sertifikası alarak hem ihracat ağlarını genişleten hem de global ölçekli firmalar için üretim ortaklığı yapan bir aşamadayız. Yerli üretimde hızlı büyüme kaydeden ilaç firmalarından biri olduğumuzu da rahatlıkla söyleyebilirim. Bugün geldiğimiz noktada Pediyatri, Pediyatrik Kardiyoloji, Göğüs Hastalıkları, KBB (Kulak Burun Boğaz), Dahiliye, Enfeksiyon, Gastroenteroloji, Kardiyoloji, Dermatoloji, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Ortopedi ve Acil gibi alanlarda etkili bir portföye sahibiz. Ayrıca yakın zamanda bünyemizde oluşturduğumuz Tüketici Sağlığı Grubu’nun yeni markaları ile de sektörün önemli bir ihtiyacını karşılamak üzere çalışıyoruz. Bugün, insan odaklı sağlık felsefesini benimseyen bir firma olarak güvenilirlik, inovatif düşünme ve herkes için ulaşılabilir sağlık üretme değerlerini kendimize yol gösterici olarak kabul ederek çalışmaya ve üretmeye devam ediyoruz. Deneyimli kadromuz ve Humanis’i benimseyen çalışanlarımız sayesinde de şirketimiz ve ülkemiz adına çok daha büyük işler yapacağımızı biliyorum.
Tüketici Sağlığı Grubu’nu biraz anlatır mısınız? Hangi ürünleriniz var?
Sağlıklı olmanın ve sağlığa erişmenin ayrıcalık değil bir hak olduğunu savunan bir firma olarak, iyi yaşamı erişilebilir kılmanın önemine inanıyoruz. Tüketici Sağlığı Grubu’nu da bu inançla, 2022 yılının sonlarında hayata geçirdik. Yaklaşık 20 kişiden oluşan ekibimizle insanların sağlıklı bir yaşam sürmelerini destekleyen ürünler sunuyoruz. 2023’ün ilk yarısında sindirim sağlığı ve saç sağlığına özel ürünlerimizle pazardaki yerimizi aldık.
Üretimleri kendi tesislerinizde yapıyorsunuz. İhracatınız da var mı tüketici sağlığı alanında?
Aralarında Almanya, İngiltere, İtalya, İspanya gibi ülkelerin de bulunduğu toplamda 3 kıtada 25 ülkeye ihracat yapıyoruz. Yakın zamanda ise Çin pazarına giriyoruz. Söz konusu bu ürünün geliştirilmesi, ruhsatlandırılması ve ticari üretimler için gerekli altyapısının hazırlanması aşamalarında 2,3 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. Global ağımızı genişleterek büyümeye devam ettiğimiz için gururluyuz. Ayrıca Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Kuveyt, Ürdün, Filipinler, Kırgızistan, Ukrayna, Rusya pazarı için de ruhsatlandırma çalışmaları devam eden ürünlerimiz bulunuyor. İhracat atılımlarımız tüm hızıyla devam ederken tüketici sağlığı ürünleri ile ilgili de ihracat planlamalarımızı yapmaya başladık.
Humanis’in Tüketici Sağlığı alanındaki yeni markası Asido, eczanelerdeki yerini aldı. Biraz bu ürününüzden bahseder misiniz?
Asido, sindirim enzimlerinin normal fonksiyonunu destekleyen, çiğnenebilir formda olan bir gıda takviyesi. Yemeklerden sonra kullanıldığında tüketicilerin ağız tadına uygun şekilde ürettiğimiz bu takviye ürün, Türkiye’de ilk kez Nane, Tropic ve Frutti olmak üzere 3 farklı tat seçeneği sunuyor.
Asido’nun Hayrettin’li reklam filmi de yayına girdi. Nasıl bir geri dönüş aldınız?
Bu ürün Tüketici Sağlığı alanında reklam kampanyası düzenlediğimiz ilk ürün. Bu nedenle bizim için ayrı bir yeri var. Sevilen oyuncu Hayrettin ile de bu heyecanımızı yansıtan bir reklam filmi çektiğimize inanıyorum. Tüketicilerden reklamın çok eğlenceli olduğu ve ürünü çok net bir şekilde anlattığı yönünde geri dönüşler aldık. Tüketici sağlığını ve ihtiyaçlarını gözeten bir firma olarak Asido’nun kısa zamanda çok kişiye ulaşacağını düşünüyorum.
Tüketici Sağlığı Grubu’na yeni ürünler katılacak mı?
Elbette. Tüketici Sağlığı Grubu, Humanis’in insan odaklı yaklaşımının en önemli göstergelerinden biri. İyi yaşamı erişilebilir kılmak için ve bütüncül bir felsefeyle dünya genelinde sağlık ürünlerine, herkesin eşit şartlarda ulaşmasına yardımcı olmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Tüketici Sağlığı, hem var olan markalarımızın altında yeni ürünler hem de yeni markalar ortaya koyacak. Bu amaçla yürüttüğümüz çalışmalarımız aralıksız devam ediyor.
Humanis’in Tüketici Sağlığı Ürünleri alanındaki hedefleri neler?
Sağlığa olan insan odaklı yaklaşımımızı, sunduğumuz tüm ürün ve tedavilerde ortaya koyuyoruz. Dolayısıyla Humanis’in tüketici sağlığı alanındaki hedefleri de bu şekilde belirleniyor. Şu anda sindirim sağlığı ve saç sağlığı ürünleri ile pazardayız. Ancak yakın gelecekte vitaminler, gıda takviyeleri, sporcu ürünleri gibi çözümler de sunacağız. Biz, deneyimli bir ilaç firması güvencesi ile insanların hayat kalitesini artırmak için çalışıyoruz. Çocuklara, yaşlılara, kadın ve erkeklere yönelik ürünlerle her zaman tüketicinin ihtiyaçlarına kulak veriyor ve pazarı bu doğrultuda yön vermeyi hedefliyoruz. Humanis olarak toplum sağlığını desteklemede üzerimize düşen görevlerin bilincindeyiz. Çünkü sağlığı bir bütün olarak ele alıyor, insan sağlığı için atılan her adım çok önemsiyoruz.