Octamed A.Ş. Genel Müdürü Saldıray Uygur, “2015 yılı için de planlamış olduğumuz birçok yeni ürün projemiz var. Pazara sunacağımız yeni ürünlerin mevcut ürünlerimizin kalite standardı ile uyumlu olmasına dikkat ederiz.” dedi.
Güvenin ve hızın anlamını özümseyen, sağlam ve dinamik yapısını bu unsurlar üzerine inşa eden Octamed A.Ş. Genel Müdürü Saldıray Uygur ile bir söyleşi gerçekleştirdik.
Octamed Sağlık Ürünleri firması ne zaman kuruldu? Faaliyet alanından biraz bahseder misiniz?
Octamed Sağlık Ürünleri Mayıs 2012’de üretim faaliyetine başladı. Firmamız 30 yılın üzerinde bir tecrübe ile özellikle medikal yapışkanlı bantlar ve tek kullanımlık sarf malzemeleri üretimi yapmaktadır. Bu konu hakkında çok ciddi bir pazar bilgisine ve birikimine sahibiz. Ayrıca sadece üretici kimliği ile kalmayıp iş ortağımız olan toptancılarımıza ve eczaneye dağıtım yapan depolara, hem hastane hem de eczane ziyaretleri yapan 25 kişilik bir saha ekibi ile tanıtım pazarlama ve sipariş desteği vermekteyiz.
Yara koruma ve yara bakım odaklı medikal ürünler alanında çok hızlı ilerleyen bir firmasınız. Bu başarınızı neye borçlusunuz?
Öncelikle bu tespitiniz için teşekkür ederim. Söylediğiniz gibi 2,5 yıllık bir sürede sektördeki temel oyunculardan biri haline gelmiş durumdayız. Bunun en önemli nedenlerinden biri hedefimizi çok net ve doğru belirlememizden kaynaklanıyor. Ayrıca şirketin kuruluş sürecinde gelecek yıllardaki piyasa değişimleri ve fırsatlar iyi tespit edilmişti. Hangi segmentte ürünler sunulacağı, hangi pazarlarda nasıl organizasyonlar yapılacağı çok ciddi bir şekilde planlandı. Bu planlamalar sadece yönetim tarafından değil firmamızda kuruluşundan beri görev alan çalışma arkadaşlarımız ile birlikte yapıldı. İhracat her zaman en önemli hedefler arasında yer aldı ve ihracat yapılan ülke sayısı şu an 30 ülkeye ulaştı. Ayrıca her biri birbirinden tecrübeli ve değerli çalışma arkadaşlarımız var. Her anlamda mücadele verip başarılı olmaktan keyif alan bir takımız. Bunun yanı sıra iş ortaklarımız olan toptancılarımız, bayilerimiz ve diğer yandan tedarikçilerimiz ile çok kuvvetli ve eski bağlarımız sonucu başarılı bir çizgi ile yolumuza devam ediyoruz.
Geniş bir ürün yelpazeniz var. Ürünlerinizden biraz bahseder misiniz?
Kısa bir süreçte geniş bir ürün gamına ulaştık. Ürünlerimizden bahsedersek, plasterler, yarabantları, yara örtüleri, enjeksiyon bantları ve kateter sabitleme ürünleri, sargı bezleri ve gazlı bezler, sporcular için çeşitli bantlar ve elastik bandajlar temel ürün gruplarımız. Bu ürünlerimiz Tuzla’da kurulu bulunan tesisimizde üretilmektedir. Bunların haricinde 2014 yılı itibariyle anne bebek ürünleri konusunda sektörünün en önemli oyuncularından Weewell firması ile yapmış olduğumuz anlaşma sonucu Weewell markalı bebek ve emzirme ürünlerinin medikal ve eczane kanalları için distribütörlüğünü yapmaktayız. Pazara sunacağımız yeni ürünlerin mevcut ürünlerimizin kalite standardı ile uyumlu olmasına dikkat ederiz. Rekabet edebilmek için fiyat düşürebilmek uğruna düşük kaliteli ürünler hiçbir zaman ilgi alanımızda olmamaktadır. Üretimimiz için ithal edilmesi gereken hammaddeler özellikle Avrupalı tedarikçilerden temin edilmektedir. Bu sayede ürün kalitesindeki istikrarı sağlamış durumdayız.
2015 yılında yeni ürünleriniz olacak mı? Ar-Ge laboratuvarınız ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
2015 yılı için de planlamış olduğumuz birçok yeni ürün projemiz var. Bunlardan ilki Mart 2015 itibari ile alanının en önemli markalarından biri olan Cutanplast markalı Emilebilir Hemostatik ürünlerdir. Bu firmanın Türkiye distrübütörlüğü konusunda anlaşma imzaladık. Yeni ürünler Octamed’de görev alan pazar ve müşteri ihtiyaçları konusunda oldukça tecrübeli bir ekip tarafından projelendiriliyor. Ardından birçok kriter değerlendirilerek projeye devam veya iptal kararı veriliyor. Devam kararı alınan üretim projeleri Ar-Ge ve Üretim departmanları işbirliği ile sonuca ulaştırılıyor. Tüm kalite testlerini ve yeni ürün geliştirmelerini yapabildiğimiz laboratuvarımız kimya mühendislerimiz tarafından yönetilmektedir.
İhracat da yapıyorsunuz. Hangi ülkelere ihracatınız var? Yurt dışındaki firmalar ürünlerinizi alırken nelere dikkat ediyorlar?
Biraz önce de bahsettiğim gibi İhracat temel hedeflerimizin başında geliyor. Hatta Octamed in ilk faturasını bir ihracat müşterisine kestiğini söyleyebilirim. Şu an doğrudan 30 ülkeye düzenli olarak ihracatımız var. İhracat satışlarımızın % 60’lık kısmı Avrupa’ya yapılmakta. Tüm müşterilerimize sunduğumuz ürün ve hizmet kalitesi, optimum fiyat seviyesi ve hızlı temin süreleri ihracat müşterilerimizin de bizi tercih etmesindeki en önemli unsurlar diyebiliriz. Ayrıca büyük ve köklü Avrupalı hammadde tedarikçiler ile çalışıyor olmamız müşterilerimizin bizi tercih etme kararlarını etkiliyor.
Üretimde “temiz oda” büyük önem taşıyor. Bu konuda neler söylersiniz?
Özellikle steril ürünlerin üretimi için temiz oda koşulları çok önemli. Temiz oda gerekliliğinden bahsetmeye bile gerek yok. Ancak maalesef hâlâ ülkemizde steril ibareli ürünlerin uygun olmayan koşullarda üretildiğine rastlayabiliyoruz. İstanbul Tuzla’daki tesislerimizde 85 metrekarelik bir temiz odamız mevcut. Burası üretimini yaptığımız ürünler ile ilgili Türkiye’de ki en donanımlı ve yüksek standartta temiz odadır. Ürettiğimiz tüm yara örtüleri, göz pedleri, katater sabitleme ürünleri, diyaliz bantları sterilizasyona gönderilmektedir. Hatta gereklilik olmamasına rağmen yarabantları ve enjeksiyon bantları bu alanda üretilmektedir. Üretim her aşamada gerekli testler gerçekleştirilerek kayıtları tutulmaktadır. Kalite, olmazsa olmaz, hedefiyle çalışmalar sürdürülmektedir.
“Octamed A.Ş.’nin en önemli ürünü kalitedir” diyorsunuz. Kalite belgeleriniz neler?
Burada sadece ürün kalitesinden bahsetmiyoruz. Tabii ki CE, ISO 9001 ve 13485 belgelerimiz mevcut ancak kaliteyi sadece belge olarak görmeyen bir anlayışımız var. Müşterilerimize sunmaya çalıştığımız hizmetin kalitesi, çalışan ve tedarikçilerimiz ile olan ilişkilerimizin kalitesiyle bir bütün olarak düşünüyoruz. Emek ve zaman harcayarak kendi çalışma arkadaşlarımız tarafından olgunlaştırılmış bir hastane siparişini, toptancılarımıza yönlendiren paylaşımcı bir çalışma tarzımız var. Bire bir kullanıcı ile temasta olduğumuz için de ürün kalitemizi sürekli iyileştirebiliyoruz.
Türkiye pazarındaki payınız ile ilgili neler söylersiniz?
İlaç sektöründeki gibi bir raporlama sistemi olmaması nedeni ile Pazar payımız konusunda net bir bilgi veremiyorum. Ancak ulaşmış olduğumuz satış hacmini geçmiş yıllar verileri ve Pazar büyüklüğü ile yorumladığım zaman ilgili ürünler pazarında 2. sıradayız diyebilirim. Tabii ki hedefimiz her zaman daha yukarıya ulaşmak.