Sağlık endüstrisine yara tedavisine yönelik ürünlerin üretimi ile “Merhaba” diyen HONNES Sağlık ve Endüstriyel Ürünler A.Ş. Genel Müdür Vekili R. Kaan Öztaşkın ile HONNES firması ve ürünleri hakkında bir söyleşi yaptık.
HONNES olarak sağlık endüstrisine hızlı bir giriş yaptınız. Bize HONNES’i anlatır mısınız? HONNES ismi nereden geliyor?
HONNES olarak kendimizi sağlık endüstrisinde genç, dinamik ve iddialı bir organizasyon olarak tanımlıyoruz. Üretim, pazarlama ve dağıtım süreçlerinde sağlık endüstrisinde 20 yılı aşkın deneyimin getirdiği birikimin yanısıra oluşturduğumuz gelecek vizyonu ile sağlık endüstrisinde önemli bir oyuncu olmayı hedefliyoruz. HONNES ismi HONest (dürüstlük) ve NESt (yuva) kelimelerinden gelmektedir. Temel değerlerimiz içerisinde HONNES’in bütün paydaşları tarafından güvenilir bir yuva olarak algılanması yer almaktadır. Her zaman daha iyiyi yapmak için çalışmamız gerektiği felsefesini üretimden, AR-GE’ye, tedarikten satışa kadar organizasyonumuz içerisinde yer alan bütün departmanlarımızda referans noktamız olarak almaktayız. Geçmişten gelen deneyim ve gelecek vizyonumuz çerçevesinde ülkemize modern bir üretim tesisi kazandırmanın haklı gururu içerisindeyiz. Üretim tesisimizde çalışanlarımızın dünya standartlarına uygun olarak sağlıklı ve çevreci bir ortamda çalışması için gerekli adımları atmış bulunmaktayız. HONNES ismine yüklediğimiz anlama uygun olarak bütün paydaşlarımız için güvenilir bir yuva olmanın yanı sıra sürekli olarak yenilik ve ilerleme vizyonuna sahip bir organizasyon olmak öncelikli hedeflerimiz arasındadır. B-Good, Clivex ve Alpheta markalarıyla piyasaya girdik.
HONNES olarak Alpheta, Clivex ve B-Good gibi farklı markalar ile sektöre girmenizin nedenleri nedir?
HONNES kurumsal kimliğinin altında hizmet vereceğimiz gerek ulusal, gerek uluslararası farklı kanallardaki farklı segmentlerdeki kitlelere ulaşmak için doğru marka ve ürün stratejileri takip etmemiz gerektiğinin bilincindeydik. Bu nedenle, ülkemizde de bir ilk olduğuna inandığım doğru bir marka ve pozisyon strateji belirlemek temel hedeflerimizde yer olan global, güvenilir ve ciddi bir kuruluş olmak için elzemdir.
Eczane kanalındaki B-Good markası ve bu alandaki çalışmalarınız ile ilgili neler söylersiniz? Bu markanızı dağıtımı nasıl yapılmaktadır?
B-Good markası altındaki ürünlerimiz hepimizin günlük hayatında yer alacak olan ürünlerdir. Yediden yetmişe herkesin, genellikle de tatsız anlarında, yanında olacak olan ürünlerimizin adından başlayarak gösterdiğimiz hassasiyeti, markanın görsel tasarımlarına ve de ürün kalitesine yansıtmak istedik. Bu marka altında üretilen bütün ürünlerimiz, kullanım anları, kullanıcı yaşları ve cinsiyeti göz önüne alınarak oluşturulmuştur. Kullanıcı ve çevre dostu bu ürünlerde, özellikle çocuk ve yaşlı kullanıcılar göz önünde bulundurularak taşıyıcı ve yapışkan seçiminde gerekli özen gösterilmiştir. Bu sayede, neredeyse yapışkanlı bantlar ile beraber anılan sıyrılırken acıtma ve ciltte atık bırakma problemleri ortadan kaldırılmıştır. B-Good markası Mart ayı itibariyle ecza ve itriyat depoları aracılığıyla eczanelerdeki yerini almıştır.
B-Good markası adı altında hangi ürünleriniz eczanelerde satılmaktadır?
Başta flaster ve yarabantları olmak üzere hazır pansuman örtüleri (Göz pedleri, PU(film/yaraörtüsü) yanısıra, sargı bezi, gazbezi, göz kompres ve elastik bandajlar olarak gruplayabiliriz.
Flasterler ile ilgili en çok karşılaşılan şikayetlerin başında alerji ve iz bırakma gelmektedir. Ürünlerinizde bu konuda ne gibi çalışmalarınız bulunmaktadır?
Alerji ve iz bırakma gibi problemlerin önüne geçilmesi için en önemli parametreler yapışkanın kullanılan malzemeye iyi bir şekilde penetre olması ve yapışkan formülasyonunda insan cildinde alerjik reaksiyonlar göstermemesi için doğru kimyasalların seçilmesidir. Bu nedenle gerekli hassasiyet ile laminasyon sürecindeki bütün parametleri yakından takip ediyoruz. Bu konuda ekibimizin ciddi bir deneyimi olmasına rağmen sürekli gelişme prensibiyle dışarıdan gerekli destekleri de alıyoruz. Hatta bazı yurt içi ve yurt dışı firmalar ile işbirliklerimiz mevcut. Bu konularda bizlere ilk etapta gelen mevcut şikayetleri çözdük. Ek olarak, inovatif yaklaşımımız ışığında kullanıcılardan gelen veya gelmesi muhtemel potansiyel şikayetleri giderecek farklı formlarda ürün geliştiriyoruz. Bu ürünleri yılsonuna kadar pazara sunmayı planlıyoruz.
Yeni ve yenilikçi ürünler sunacak mısınız?
Temel ilgi alanımız yara bakım. Önceliğimiz, sadece alanında uzman kullanıcıların mevcut beklentilerine cevap vermek değil, aynı zamanda günlük yaşamda hepimizin beklentilerine yanıt verecek etkili ve inovatif ürünleri sunmaktır.
Böylesine önemli bir yatırıma girme sebepleriniz nelerdir?
Ülkemizde var olan flaster üretimi nicelik olarak yeterli görünmektedir. Fakat uzun yıllar bu alanda ciddi teknolojik yatırımlar yapılmamıştır. Yüksek üretim kapasitesine sahip, kaliteli ürünleri kolay ve sürekli erişebilir kılma amacımızı gerçekleştirebileceğimize olan inancımız, bizi bu yatırımı yapmaya teşvik etmiştir.
Flaster grubunda sektörün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Başlangıç noktamız flasterler, hazır pansuman örtüleri gibi akut yara bakımı ürünleri olsa da ana ilgi odağımızı geniş anlamıyla yara bakım ürünleri oluşturmaktadır. Artan kentleşme ve değişen beslenme alışkanlıkları ve yaşam koşulları ile diğer birçok nedenden dolayı büyüyen kronik yara bakımı pazarı hedeflediğimiz bir pazardır. Flaster grubu ile dar alanda sınırlı kalan hiçbir üreticinin orta ve uzun vadede geleceğinin olacağını düşünmüyorum.
Yapışkan teknolojinde Avrupalı firmalar öncü durumda. HONNES’in üretim teknolojisinden biraz bahseder misiniz?
Yeni bir firma olmamıza rağmen, deneyimli üretim kadromuz sayesinde bu alanda ciddi bir birikimimiz bulunmaktadır. Uluslararası arenada hedeflediğimiz yere gelmek için yapışkan teknolojilerinde yoğun AR-GE faaliyetlerine başlamış durumdayız. İnsan sağlığına uygun, alerji yapmayan ve atık bırakmayan yapışkan formülasyonları üzerinde AR-GE ekibimiz sürekli iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yapmaktadır. Henüz yolun başında bir firma olmamıza rağmen, ürünlerimiz önde gelen Avrupa ve Amerikan üreticileriyle rekabet edecek düzeydedir. Her geçen gün sahadan elde ettiğimiz bilgiler ve araştırma faaliyetlerimiz neticesinde önemli atılımlar gerçekleştireceğimizin de inancındayım. Sektörde mevcut olan her türlü yapışkan teknolojisini her formdaki ürüne uygulayabilme yeteneğimiz ile kendimizi diğer Avrupalı ve Amerikan üreticilerinden farklılaştırmaya şimdiden başladığımızı söyleyebilirim. Sahip olduğumuz ekibimizin uzmanlığı ve teknolojik yenilikler için yaptığımız yatırımlar ile Avrupa’da ve dünyada sayılı üreticilerden biri olma yolunda ilerliyoruz. Tesisimizi sağlık endüstrisinin bugünkü ve gelecekteki ihtiyaçlarını göz önüne alarak kurduk. Tasarımı ve teknolojisi tamamıyla kendi mühendislerimize ait olan bir ana hat makinamız bulunmaktadır. TÜBİTAK’ın Teknoloji ve Yenilik Destek Programları (TEYDEP) kapsamında bu projemiz AR&GE nitelikli bir çalışma olarak değerlendirilmiştir. Tesisimizdeki diğer makinalarımız alanında kendini kanıtlamış ve güvenilir tedarikçilerden temin edilmiştir. Hotmelt, solvent akrilik, su bazlı akrilik ve doğal kauçuk bazlı solvent gibi sektörde mevcut olan tüm uygulamaları ürünlerimizde kullanabilmekteyiz. Kısacası sektörün ihtiyaç duyduğu tüm teknolojileri ve aynı zamanda kapasiteye sahip olduğumuzu söyleyebilirim.
Kalite kontrol çalışmalarınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?
Kalite bilincimiz, kalite güvence ve kalite kontrol olarak iki farklı yaklaşım temelindedir. Kalite kontrol, üretimin her aşamasında, başta operatörlerimize vermiş olduğumuz sorumluluklar dahilinde üretimin her safhasında gerçekleşmektedir. Kalite kontrol süreci firmamıza girdilerin kabulü ile başlayıp ürünlerin nihai olarak tamamlanmasına kadar devam etmektedir. Kalite kontrol sadece kalite teknisyenlerimizin değil üretimde yer alan tüm ekibin sorumluluğu altında belirlemiş olduğumuz bilimsel yöntemlerin uygulanması ile takip edilmektedir. Ve bu bilinç bütün ekibimiz tarafından benimsenmiştir.
İhracat konusunda hedefleriniz neler?
HONNES’in uzun vadede hedefi global bir oyuncu olmaktır. Bizim yola çıkış amacımız ve yaptığımız ve yapacağımız bütün aktivitelerin temelinde bu hedef vardır. HONNES olarak, mevcut ürünlerimiz ve markalarımız ile Ocak 2016 yılında Arab Health Fuarı’na katıldık. İlk fuarımızda yüksek miktarda ziyaretçi ile birebir kontak kurma şansı yakaladık. Fuarda temas kurduğumuz kişilerden ürünlerimiz ile ilgili aldığımız geri bildirimler, fuar dışında da temas kurduğumuz ve ürünlerimizi değerlendiren, fabrikamızı ziyaret eden bütün kişilerden aldığımız geri bildirimler global bir oyuncu olma hedefimizde doğru bir şekilde yol aldığımızı teyit etmektedir. Bu konuda üretim teknolojimizden üretim ortamımıza, ürün stratejilerimizden ürün tasarımlarına kadar her konuda gerekli hassasiyet ve titizlikle çalışmalarımızı gerçekleştirdik ve devam edeceğiz.
Medikal sektörde uzun yıllar hizmet vermiş bir Aileden gelen 2. kuşak temsilci olarak biraz kendinizden bahseder misiniz?
Bu yatırımı yapabilmemizin en büyük kaynağı ailemin vizyonu. Küçük yaştan itibaren aile şirketimin farklı departmanlarında çalışarak sektörü tanıma fırsatım oldu. Eğitimimi de Koç Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendislik bölümünde tamamladım. Hem mühendislik fakültesi mezunu olmam hem de küçük yaştan itibaren sektörün içinde olmamın kendi adıma başarılı bir sentez olduğuna inanıyorum. Analitik bakış açısını piyasanın gerçeklerini hesaba katarak sağlayabilmenin doğru iş yapabilmenin zorunluluğu olarak görüyorum. Mezuniyetimin ardından aile şirketimde “İş Geliştirme” departmanında işe başladım. İş geliştirme biriminde de ailemin desteğiyle Honnes yatırımının projesini geliştirdik. Bu nedenle Honnes projesi benim içim ayrı bir önem taşıyor.