2014 yılında kurularak sektörde fark ve değişim meydana getirmeyi hedefleyen Aktif Farma Ceo’su Görkem Göktürk ile bir söyleşi gerçekleştirdik.
Akti Farma şirketi ne zaman kuruldu?
OTC pazarına geniş ürün skalası ile 2015 yılı Şubat ayında giriş yaptık. Akti Farma’nın markası olan “Aktident” ağız ve diş bakımı ürünleriyle beraber ağız sağlığı içinde tedarik zincirindeki her halkasının hayatına değer katan bir gülücüktür. Gülücüğün sırrı ise Akti Farma’nın müşteri odaklı hizmet anlayışında ve ürünlerin üstün kalitesinde yatmaktadır. Aktident Türk sermayesiyle yaratılmış bir markadır, ürünlerin üretim tesisleri ise Avrupa’da özellikle Almanya’da bulunmaktadır.
Ürün gruplarınızdan bahseder misiniz?
Ürün portföyümüz Aktident Diş Protezi bakımı, Aktident Ağız ve Diş bakımı ve Aktident Ağız Sağlığı olarak 3 gruba ayrılır. Aktident Diş Protezi Bakımı ürün grubu ile diş protezi kullanıcılarının konforlu bir yaşam sürmelerini sağlamaktadır. Ürün grubu içerisinde Aktident diş protezi temizleyici tableti, Aktident diş protezi yapıştırıcı krem, Türkiye’de ilk ve tek olan Aktident diş protezi temizleme jeli ve Aktident diş protezi fırçası bulunmaktadır. Aktident Ağız ve Diş bakımı ürün grubumuzda 6 farklı arayüz fırçamız bulunmaktadır. Her kullanıcıya uygun inceden kalına doğru ilerleyen arayüz fırçalarımızın her birinde özel bir başlık olması daha hijyenik bir kullanım sağlar. Aktident Ağız Sağlığı grubumuz ise distributörü olduğumuz Aftamed ürünleri ile ağız yaralarını doğal bir süreçte iyileştirme özelliğine sahiptir. Aftamed grubu 5 ayrı formülasyondan oluşmaktadır. Aftamed Jel, Aftamed Sprey, Aftamed Gargara, Aftamed Junior Jel ve Aftamed Yüksek Koruyucu Kalkan Jel. Grubun bileşimindeki etken madde hyalüronik asittir. İçeriğindeki etken maddenin zararsız olması ve ürünün alkol, şeker, renklendirici içermemesi Aftamed ürün grubunu her yaştaki kişinin rahatça kullanabileceğini gösterir.
Yapmış olduğunuz faaliyetlerden ve projelerinizden biraz bahseder misiniz?
Akti Farma Ağız ve Diş Bakımı ve Sağlığı sektöründe uzman ve tecrübeli bir ekipten oluşmaktadır. Türkiye’nin birçok ilinde satış mümessilleriyle ürünlerini son tüketiciye, eczacılara ve ecza depolarına tanıtmaktadır. Aktident yerli sermayeyle uluslararası bir marka olmak adına dünyada sunulan medikal ve farma fuarlarına katılım sağlamayı hedeflemektedir. Değerli OTC News okurlarını katılım sağlayacağımız Almanya Düsseldorf’ta yapılacak olan Medica 2015 fuarında Salon 10 / A35 standına bekleriz.
Hedefinizde yeni yatırımlar ve yeni ürünler var mı?
Almanya’da bulunan Ar-Ge departmanımız Aktident Ağız ve Diş Bakımı ürün grubu için çalışmalar yapmaktadır. Türkiye piyasası için ürünler 2016 ve 2017 senesinde pazara sunulmaya hedefleniyor.
Ürünleriniz sadece eczanelerde, neden sadece eczane kanalını tercih ettiniz?
Akti Farma olarak Eczaneleri tedarik zincirinde önemli bir çalışma partneri olarak değerlendiriyoruz. Ayrıca eczaneleri bir sağlık danışmanı olarak görüyoruz. Bu anlamda eczacılarımız ürünlerimizi son tüketicinin problemini çözmek adına tavsiye ederek, Akti Farma olarak son tüketici ve eczacıyla daha yakın iletişimde olabiliyoruz. Böyle bir satış kanalı sayesinde pazarın isteklerini daha çabuk ürünlerimize adapte edebiliyoruz.
OTC ürünlerinin geleceğini nasıl görüyorsunuz?
OTC ürünleri yani reçetesiz satılan raf ürünleri Türkiye’deki ilaç pazarının tahmini % 12’sini oluşturmaktadır ve yaklaşık 2 Milyar USD bir ciro yapılmaktadır. Türkiye’de OTC ürünlerinin payı her geçen gün artmakta ve eczanelerin cirolarında satış payı artmaktadır. Birer sağlık danışmanı olan eczacılar bu tür ürünlere eczanelerinde memnuniyetle yer vermektedirler. Bugün Almanya başta olmak üzere Avrupa ülkelerinin birçoğunda ilaç satışındaki OTC ürünlerinin satış payı % 20 civarındadır. Maalesef henüz bu oran Türkiye’de % 3 olarak tahmin edilmektedir. Eczacılar için OTC ürünlerinin hastaya zarar vermemesinin kanıtlanmış olmasının bilinirliği, reçeteli ürünlerdeki kar payının azalması buna mukabil OTC ürünlerinin kar payı ve sıcak satışı, birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de bu ürünlerinin satış payının çok kısa bir sürede artarak yükseleceğini göstermektedir.
Ürünlerinizin rakiplerden farkı nedir?
Aktident vizyonuyla kullanıcıların her tür ağız ve diş problemlerine karşı bir ürün portföyün de tutmayı hedeflemektedir. Aktident diş protezi bakımı grubunda diş protezi yapıştırıcımız bitkisel olarak adaçayı ve papatya özü içermektedir. Ayrıca ürünümüz renklendirici içermemektedir. Türkiye’de ilk ve tektir. Yine Aktident diş protezi bakımı grubunda diş protezlerini daha verimli temizleyebilmek adına Türkiye’de ilk ve tek olan diş protezi temizleme jelini kullanıcıların beğenisine sunmuştur. Aktident Ağız sağlığı grubunda ise Türkiye’de aft problemlerine ve ağız yaralarına çözüm getirebilen 5 farklı formülasyon ile en geniş ürün gamına sahibiz. Bizi rakiplerimizden farklı kılan en büyük özelliğimiz ise sloganımız olan “Hayatıma değer katan gülücük” felsefesini ürünlerimizde, kalitemizde ve hizmet anlayışımızda yaşayabilmemizdir.