Lansinoh Türkiye Genel Müdürü Barbaros Karadağ:
“Anne ve bebeklerin yeni hayatlarına en iyi başlangıcı yapmalarına yardımcı olmak için çalışıyoruz”
Lansinoh Türkiye Genel Müdürü Barbaros Karadağ ile Lansinoh Türkiye’nin faaliyetlerini konuştuk:
Lansinoh Türkiye’nin faaliyetlerinden ve Lansinoh markasından biraz bahseder misiniz?
Lansinoh 1984 yılında Amerika’da, lanolini annelere göğüs ucu kremi olarak sunan ilk kişi olan Resheda Hagen tarafından bir kadın start-up projesi olarak doğuyor. Lansinoh HPA Lanolin göğüs ucu kremi, kısa zamanda sağlık profesyonelleri ve anneler tarafından büyük ilgi görüyor. Sonraki yıllarda ürün gamını genişleten Lansinoh, Amerika ve Avrupa ülkelerinde önemli başarılar yakalayarak hem anneler, hem de sağlık profesyonelleri tarafından en çok tavsiye edilen emzirme markası haline geldi. Rasheda’nın mutfağında başlayan Lansinoh, bugün 60’ı aşkın ülkede anne bebek kategorisinin en önemli markalarından biri. 2004 yılında Lansinoh, Japonya merkezli Pigeon firması bünyesine katıldı. Türkiye pazarına girişi ise ilk olarak 2009 yılında İstanbul’da satış ofisinin açılışı ile gerçekleşti. 2010 yılında da İzmir’de göğüs pompası tasarımı ve üretimi yapmak üzere Lansinoh fabrikası kuruldu. 2016 yılında İzmir’de bulunan üretim operasyonunun genişletilme kararı ile Lansinoh Fabrikası İzmir Ege Serbest Bölge’ye taşındı.
İzmir’deki fabrikanızda hangi ürünlerin üretimi gerçekleştiriliyor?
8200 metrekare kapalı alana sahip fabrikamızda süt pompaları, biberon ve biberon emzikleri üretiyoruz. 2021 yılı içerisinde üretim portföyümüze ekleyeceğimiz 4 yeni ürünümüz var.
Üretim alanında COVID-19 güvenliği kapsamında “COVID-19 Güvenli Üretim sertifikası” aldınız bu sertifikanın önemi ile ilgili neler söylersiniz?
Birincil önceliğimiz her daim insan sağlığı oldu. Pandemi sürecinde de çalışanlarımızın sağlığını koruyarak, ürünlerimize ihtiyaç duyan anne ve bebeklere, bu ürünleri ulaştırabilmek çok önemliydi. Lansinoh İzmir fabrikamızda henüz Türkiye’de vakalar görülmeden Şubat ayı itibariyle tedbirler almaya başladık. Mart ayı itibariyle de önlemler arttırılarak üretim kapasitelerimiz sosyal mesafe kurallarına göre yeniden belirlendi. Yaklaşık 6 aylık bir süreçte gerek iş sağlığı güvenliği, gerekse de çalışan iş yeri uygulamalarında pek çok ilk hızla hayata geçirildi. Tüm bu çalışma ve önlemlerimiz sonucunda Sanayi Bakanlığına bağlı Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından denetlenen fabrikamız “Covid-19 Güvenli Üretim Sertifikası” alarak güvenliğimizi tescil etmiş olduk.
Ürün çeşitlerinizden bahseder misiniz?
Lansinoh emzirme konusunda uzmanlaşmış bir marka. Ürünlerimizi dört ana kategoriye ayırabiliriz; emzirmeye yardımcı aksesuarlar ve bakım ürünleri, süt pompaları, süt saklama gereçleri ve sağılmış anne sütünün bebeğe verilmesi için özel olarak tasarlanmış biberonlar. En yeni heyecanımız çok yakında raflardaki yerini alıcak Organik Göğüs Ucu Balmı lansmanımız. Göğüs ucu bakımı kategorisinde açık ara lider konumundayız ve bu kategoride annelere %100 USDA Organik Sertifikalı bir göğüs ucu balmı sunuyoruz.
Ülkemizde anne&bebek kategorisi büyüyor mu?
Tüm dünya olarak ezberlerimizin bozulduğu bir dönemden geçiyoruz. Tüketici davranışları ve ihtiyaçları, satınalma dinamikleri, satış kanalları, tedarik süreçleri ve pazarlama yaklaşımları yeniden belirleniyor. Ülkemizdeki anne bebek sektörü de bu değişimlerden payını alıyor. Anne bebek kategorisi pandemi başlangıcına kadar hızla büyüyordu, bundan sonraki dönemi hep beraber göreceğiz. Ama bildiğimiz birşey var ki, tüm anne ve babalar bebekleri için en iyisini arzu ediyor. Bütçelerinden de en son bu kalemlerden kısıntıya gidiyorlar. Özellikle pandemi döneminde bir anne için eczanelerin öneminin arttığını düşünüyorum. Hepimizin alışveriş merkezlerine ve hastanelere girmekten imtina ettiğimiz bu dönemde, eczacılar en güvenli ve en yakınımızdaki sağlık danışmanlarımız. Özellikle anne adayları ve yeni anneler için, eczanelerde anne bebek ürünü çeşitliliğinin sağlanması büyük önem arz ediyor.
Emziren annelerin en güvendiği markasınız bu nasıl sağlandı?
Lansinoh’un en ayırt edici özelliği anneler ve sağlık profesyonelleri tarafından “güvenilir marka” olarak takdir edilmesi. Lansinoh’un misyonu anne ve bebeklerin yeni hayatlarına en iyi başlangıcı yapmalarına yardımcı olmak. Bu misyonu, gerçek problemlerin çözümü için, en üst kalite standartlarında üretilen ürünleri annelere sunarak gerçekleştiriyor. Örneğin İzmir Fabrikamızda üretilen göğüs pompaları, 60’ı aşkın ülkede satışa sunuluyor. Bu nedenle sadece Türkiye’deki değil, tüm bu ülkelerdeki tıbbi cihaz yönetmeliklerine uygun olarak üretimi yapılıyor. Tüm göğüs pompalarımız CE ve FDA onayı almış ve aynı zamanda OHSAS 18001 ve ISO 14001 belgelerini de kalite standartlarına dahil ederek çevre ve iş sağlığına olan duyarlılığını ve hassasiyetini belgelemiştir. Lansinoh ürün yelpazesindeki ürünlere ait güvenilirlik ve performans testlerini bünyesinde bulundurduğu ve tüm yetkili otoriteler tarafından tanınan GLP (İyi Laboratuvar Uygulamaları) sertifikalı laboratuvarlarında gerçekleştirmektedir.
Biberonlarınız yeni doğan bebeklerin tercihi adeta. Biberonlarınızın özelliklerinden bahseder misiniz?
Türkiye’deki anneler bebeklerini daha uzun emzirme konusunda oldukça hevesli. Fakat annelerin en büyük endişelerinden biri bebeklerinin biberonla tanıştıktan sonra emmeden uzaklaşması. Biberon kullanımı birçok anne için kaçınılmaz. Tam bu noktada annelerin endişelerini gideren, bebeklerin annelerini daha uzun süre emmesini destekleyen Lansinoh Biberon ve NaturalWave Biberon Emziği geliştirildi. Özel emzik yapısı bebeklerin doğal emme hareketini destekliyor, böylece bebekler biberonu kolay kabul ediyor ve anne ile bir araya geldiğinde emmeye devam edebiliyor. Ayrıca bebeklerin doğal emme hareketinin desteklenmesi onların çene, yüz ve ağız gelişimlerinin sağlıklı devam edebilmesi için de önem teşkil ediyor.
Anneler anne&bebek ürünleri seçerken nelere dikkat etmeliler?
Dikkat edilecekler listesi her ürün kategorisi için değişir. Genel olarak bilinen markaları tercih etmeleri, içeğine dikkat etmeleri önemli.
2020 yılı Lansinoh için nasıl geçti. Eczane kanalı satışlarınızın durumu nedir? 2021 beklentileriniz neler?
Pandemiye rağmen eczane kanalında ve toplam satışımızda Lansinoh olarak hem adette hem de ciroda çift haneli büyüme sağladık. Diğer yandan kurdaki yükseliş ve yeni eklenen vergiler hayatımızı zorlaştırdı. 2021’in içinde bulunduğumuz yıldan daha iyi geçmesini umuyoruz. Diğer yandan ülkemizin jeopolitik konumunu, ekonomik konjonktür, dünyadaki politik değişimler, tüketici davranışlarındaki değişimler ve pandemi süreci bize çok da rahat bir yıl geçiremeyeceğimizi gösteriyor.
Sosyal sorumluluk anlamında çalışmalarınız var mı?
Bugüne kadar daha sağlıklı nesillerin yetişmesi için anne sütü konusunda birçok bilinçlendirme kampanyası yürüttük. 2020 yılı itibariyle kendimize zor bir hedef belirledik, 2030 yılına kadar Lansinoh, “climate neutral” bir şirket olacak. İklim değişikliğine negatif hiçbir katkımızın olmamasını hedefliyoruz. Bu, CO2 emisyonlarımızı önemli ölçüde azaltacağımız anlamına geliyor. Ardından, üretimden ofis operasyonlarına kadar tüm karbon eşdeğeri emisyonlarımızın işimizin çevreyi olumsuz etkilemediğinden emin olmak için dengelenmesini sağlamak için ölçülebilir adımlar atacağız. Bu büyük bir hedef ve oraya gitmemiz çok zaman alacak, ancak yapılacak doğru şey bu ve oraya ulaşacağımıza eminim.