Ecz. Kerem DEMİRGİL
Yapılan araştırmalar ve nabız tutan anketler, insanların değişim konusunda önü alınamaz bir saplantıları olduğunu gösteriyor. Herkes değişim istiyor; ancak çoğu kimse değişmek istemiyor ve çoğu kimse de nasıl yapılacağını bilmiyor. Değişim heyecan verici olabilir, ancak aynı zamanda zorludur.
Biz buraya nasıl geldik?
‘’O veya bu nedenle, şu anda bulunduğumuz noktayı beğenmemiz sonucu, birden ortaya çıkıverdiğini düşündüğümüz değişim, gerçekten de birden mi ortaya çıkıveriyor, yoksa değişim bir süreç ve biz bu süreci yaşarken bazı farkındalıklarımızı kayıp mı ediyoruz? Değişim planlanabilir mi, yoksa değişim kendi akışı içerisinde olur biter ve biz sadece seyreder miyiz?’’
Değişim ama nasıl?
İşim gereği görüştüğüm ve yönetim süreçlerinde onlarla beraber çalıştığım kişi ve kuruluşların en büyük gelişim alanlarından biri de ‘Değişimin Yönetilmesi’.
Bu konuda yaptığımız çalışmalarda elde ettiğimiz deneyimler, gelişimin ani değil, planlanması gereken ve sistematik bir süreç olması gerektiğini gösteriyor. Bu nedenledir ki değişimi yönetebilmek için, değişimin 5 yapıtaşını da çok iyi özümsemek gerekiyor. Yani değişim için neler gerekli bunu çok iyi bilmemiz şart:
- İSTEK: Eğer değişimi istemiyorsanız, değişmek ve değiştirmek konusunda gerekli eforu sergileyemeyecekseniz, değişim sürecine başlamanızın da hiçbir anlamı yoktur. Siz istemeden değişim olmaz.
- BECERİ: Değişim sürecini yönetmek ve yönlendirebilmek için, en önemli yapıtaşlarından biri de beceridir. Değişim sürecini, süreci yönetecek beceriye sahip olmayan kişilerle yönetmeye çalışırsanız, ya da değişimin lideri olarak siz, gerekli becerilere sahip değilseniz, çok ama çok büyük bir ihtimalle, zaman, para ve hatta iş gücünüzü kaybedeceksiniz.
- VİZYON: Değişim yönetiminde en önemli handikaplardan biri de değişim sınırlarının ve değişim sonucu elde edilecek hedeflerin net olarak konulamamasıdır. Vizyon yani hedef konulamaması da zaten kısıtlı olan kaynakların, har vurup harman savrulmasına ve değişim sürecinin başarısız olmasına sebep olabilir. Vizyonsuz, değişim süreçleri başarısız olmaya mahkumdur.
- KAYNAK: Değişim sürecine başlamadan önce yapılması gereken kontrollerden en önemlisi, gerekli olan kaynakların belirlenmesidir. Yeterli kaynaklara sahip değilseniz değişimi gerçekleştiremezsiniz. Arabayı benzinsiz çalıştıramazsınız.
- MODEL: Değişim için önemli yapıtaşlarından biri de, süreçte modellenecek olan unsurların varlığıdır. Modelleme hata yapma riskini en aza indiren, aynı zamanda da başarı olasılığını anlamlı şekilde arttıran bir unsurdur.
Eczanelerde değişim
Danışmanlık veya çeşitli vesilelerle görüştüğümüzde eczanelerde değişim denince akıllara ilk olarak dekorasyon ve fiziki ortamın geldiğini gözlemliyoruz. İkinci ve üçüncü sırada gelen unsurları tanımlamakta zorlandığımız ise yadsınamaz bir gerçek. Değişim süreci farklı boyutları olan, sadece fiziki ortamın değil, her anlamda özellikle fikir anlamında değişikliklerin meydana geldiği bir süreçtir. Bu sebepledir ki, yapılan değişiklerin sebep olacağı yatırım yükü, en baştan profesyonelce planlanmalı ve yola çıkmadan önce yol haritasının tamamının çizilmelidir. Değişim süresinde gerçekleştirilecek olan finans, satış, pazarlama, organizasyon ve fiziki ortam değişiklikleri bir plan dahilinde hazırlanmalı, hayata geçirilmeli ve sürdürülebilirliği sağlanmalıdır. Ayrıca eczanelerin, birbirlerinden farklı oldukları gerçeğinden yola çıkarak, her eczaneye özel değişim planları hazırlanmalı, hayat geçirilmeli, bu gerçekleştirilirken de kullanılacak olan modellerin sürdürülebilir, ihtiyaca cevap veren ve en önemlisi de ekonomik olmasına özen gösterilmelidir. Bu anlamda, işin profesyonellerine danışmak ve bu konuda bir takım çalışması yapmak, her zaman riskleri azaltan bir yöntem olarak karşımız çıkmaktadır.
Ecz. Kerem DEMİRGİL kimdir?
İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nden 1998 yılında mezun olan Kerem Demirgil, 2018 yılında eczacılık mesleğinde 20. hizmet yılını doldurmuştur. Aynı zamanda, Yeditepe Üniversitesi’nden, İngilizce İşletme Yüksek Lisans (MBA) derecesine sahiptir. Kozmetik, ilaç ve anne-bebek kategorisindeki uluslararası firmalarda, 8 yılı genel müdürlük olmak üzere, orta ve üst seviye yöneticilik deneyimine sahip olan Kerem Demirgil, bu sektörlerde 20 yılı aşkın deneyimi bulunan bir profesyoneldir. Adler’den akredite koçluk sertifikasına sahip olan Kerem Demirgil, ağırlıklı olarak sağlık sektörüne danışmanlık, eğitim, koçluk ve mentörlük hizmeti sunan, Academic Trend Health’in kurucusudur. Özellikle sağlık sektörü ve eczanelere danışmanlık yapmakta, her sektörden kişi ve kurumlara özel eğitimler vermektedir. Çeşitli seminer ve toplantılara konuşmacı olarak katılan Kerem Demirgil, çeşitli üniversitelerde, misafir öğretim görevlisi olarak, deneyimlerini paylaşmakta ve sektör dergilerinde köşe yazarlığı yapmaktadır. İyi derecede İngilizce bilen Kerem Demirgil, evli ve bir erkek çocuk babasıdır.