Coloplast Türkiye ve Batı Asya Bölgesi Genel Müdürü Selman Yaşaroğulları, “Deneyim yaşamadan, kullanmadan bir ürünü müşterisine satmayan eczane fikrini biz çok sevdik ve benimsedik” dedi.
Coloplast Türkiye ve Batı Asya Bölgesi Genel Müdürü Selman Yaşaroğulları ile çalışmaları üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik:
Bize Coloplast’ı biraz tanıtır mısınız?
Coloplast Danimarka’da 1954 yılında ilk “Ostomi torbası”nı tasarlayıp üreterek kurulmuş bir firmadır. Günümüzde 12.000’i aşan çalışanı ile Ostomi Bakımı, Yara ve Cilt Bakımı, Kontinans bakımı ve Girişimsel Üroloji konularında faaliyet gösteren, kendi alanının liderliğini yapan global bir firma olmuştur.
Coloplast Türkiye’nin faaliyetleri ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
Ülkemizde Coloplast ürünleri 30 yılı aşkın bir süredir hastalarımızın ve tüketicilerin hizmetindedir. Coloplast Türkiye A.Ş’nin 2013 yılında kurulması ile ülkemizde ürünlerimiz ilk elden temsil edilmeye başlamış ve şirketimizin tüm global deneyimini, hasta odaklı yaklaşımlarını Türkiye’de uygulama şansı doğmuştur. Hem kronik bakım alanında hem de yara ve cilt bakım alanında geniş ve kaliteli ürün yelpazesi, tüm Türkiye’yi kapsayan geniş ve düzenli bayi organizasyonu, eğitimli ve etik değerlere sadık çalışanları ile şirketimiz faaliyetlerini başarıyla sürdürmektedir. Her çalışma alanı farklı kadro, iş yapılanması ve hizmet gerektirmekte ve biz de öncelikle hastalarımızın beklentilerini gözönüne alarak bu farklılık ve çeşitliliğe ayak uydurmaya çalışmaktayız. Zor bir sektörde, çetin rekabet şartları altında, değerlerimizi koruyarak hastalarımıza karşı sorumluluğumuzu yerine getirmeye çalışıyoruz.
Kişisel tıbbi ihtiyaçları olan bireylerin hayatını kolaylaştırıyorsunuz. Bunu biraz daha açar mısınız? Ne gibi hizmet veriyorsunuz?
Hepimiz potansiyel olarak ürünlerimizin müşterisiyiz. Türkiye’de kronik rahatsızlığı olan yüzbinlerce insan var. Bizim faaliyet alanımızda da binlerce hastamız bir nebze olsun “Hayatının kolaylaştırılmasını” bekliyor. Bu öncelikle kaliteli ve işe yarayan, sorunları çözen ürünler ile mümkün olabilir. Tüm ürün portföyümüz bu amaca hizmet ediyor. Ama belki daha önemlisi ve fark yarattığımız alan Coloplast olarak tüm ürün kullanıcılarımız ile temas halinde olma çabamız. Basit gözüken bir topuk çatlağından, kapanmayan, enfekte olmuş derin bir yaraya kadar ürün ve hizmetlerimizle hayatı kolaylaştırmaya çalışıyoruz.
‘ÇARE Coloplast’ Stoma ile Yaşam Destek Programı ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?
Bu program hizmetlerimizin en görünür ve bilinir kısmını oluşturuyor. Konusunda uzman ve eğitimli hemşirelerden oluşan özel bir danışma hattı Türkiye’nin her noktasındaki Ostomi hastalarının sorularına cevap buluyor. Merkeze çok uzak bir köyde yaşayan ve donanımlı bilgiye ulaşamayan hastalar dahi ürünler ve stoma bakımı hakkındaki sorularını ücretsiz olarak danışmanlarımıza sorabiliyorlar. Bunun yanında düzenli eğitim programları, özel stoma bakım kitleri vb hizmetler ÇARE Coloplast Programının toplamını oluşturuyor.
Kişisel sağlığa yönelik hangi ürünleriniz var? Eczanelerde hangi ürünleriniz yer alıyor?
Eczane kanalı bizim çok saygı duyduğumuz ve sesimizi duyurmaya çalıştığımız bir kanal. Titiz bir çalışma ile eczanelerde en çok talep görecek ve kalitemizin anlaşılmasına katkı sağlayacak ürünleri belirledik. Basit yaralarda kullanılacak Comfeel markalı özel örtüler, hasta bezi, çocuk bezi kullanıcıları için olmazsa olmaz, halk arasında “yatak yarası” olarak bilinen yaralar için hem önleyici hem de tedaviye yardımcı olarak kullanılan Conveen markalı bariyer kremleri ve kurumuş, çatlamış topuk ve ayaklarda kullanılan özel bakım kremimiz Atrac-Tain.
Atrac-Tain Ayak Bakım Kreminin özelliklerinden biraz bahseder misiniz?
Atrac-Tain, ayak ve topuk çatlağı sorunu yaşayan kişilerin ‘Hayatını Kolaylaştırdığımız’ hızlı ve yoğun etkili özel bir krem. İçeriğinde 2 temel madde bulunur; Üre ve Laktik Asit (Alfa Hidroksi Asit). Bu iki önemli komponenti ile Atrac-Tain, öncelikle çatlamış deriyi hızla onarır ve sürekli kullanımda hem cildin nem dengesini sağlar hem de tekrar kuruyup çatlamasını engeller. Bu ikisi bir arada etkisi onu pazardaki diğer ayak bakım ürünlerinden tamamen ayırıyor. Eczane kanalında tanıtmaya başladığımızdan itibaren Atrac-Tain’i öncelikle kendisinde deneyip memnuniyetini bize öncesi-sonrası fotoğraflarıyla ileten eczacılarımız oldu. Atra-Tain’in hızlı ve yoğun bakım etkisinin eczacılarımız tarafından teyidi ve müşterilerine önermesi bizi daha da motive etti.
Eczanelerdeki ürün çeşitliliğiniz artacak mı?
Öncelikle güçlü ve başarılı iş ortağımız Kurtsan ile bu kanalda işlerimizi istikrarlı şekilde büyütüyoruz. Bizi en motive ve mutlu eden ise işinin uzmanı Eczacılarımızdan gelen olumlu geribildirimler oluyor. Deneyim yaşamadan, kullanmadan bir ürünü müşterisine satmayan eczane fikrini biz çok sevdik ve benimsedik. Şu anda belli ürünlere odaklanarak bu kanalda kalıcı yer edinmeye çalışıyoruz. Coloplast adı daha iyi bilindikçe yeni ürünler de mutlaka raflarda yerini bulacaktır. Eczane kanalında da insanların “Hayatını Kolaylaştırmaya” devam edeceğiz…