Orzaks İlaç Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Yunus Emre Alimoğlu:
“FABRİKAMIZIN FAALİYETE GEÇMESİYLE BİRLİKTE 2020 YILINDA 150’YE YAKIN YENİ İSTİHDAM YARATARAK GRUP KADROMUZU 330 KİŞİYE ÇIKARTTIK”
Orzaks İlaç Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Yunus Emre Alimoğlu ile Orzaks’ı konuştuk:
Gıda takviyesi alanında pazarda önemli bir yeriniz var. Esenyurt’taki yeni fabrikanıza taşındınız. Bize yeni fabrikanız hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?
İlk fabrikamızı 2012 yılında İstanbul İkitelli’de faaliyete geçirmiştik. Gerek artan ürün talebimize cevap verebilmek gerekse üretim kalitemizi daha da arttırmak üzere 2019 yılında yeni fabrikamızı kurma kararı aldık ve 2019 yılı temmuz ayında fabrikamızı kurmak üzere ilk adımımızı attık. 12 ay gibi kısa bir sürede yeni fabrikamızı faaliyete geçirdik.
13.500 metrekarenin üzerindeki kapalı alanda faaliyet gösteren fabrikamızda; softjel kapsül, hard kapsül, tablet, saşe, likit, efervesan formda ürünlerin en yüksek kalitede üretimlerini gerçekleştiriyoruz. Zamanında, doğru, kaliteli ve güvenilir ürünler üreterek müşteri memnuniyetini sağlıyoruz. Bizi en çok mutlu eden konulardan biri de fabrikamızın faaliyete geçmesiyle birlikte 2020’de 150’ye yakın yeni istihdam yaratarak grup kadromuzu 330 kişiye çıkarmak oldu. 2021 yılında artan üretim kapasitemizin bize sunmuş olduğu avantajla fason üretim ve ihracat çalışmalarımıza hız vereceğiz.
2020 yılını nasıl kapattınız? 2021’deki büyüme hedefiniz nedir?
2020 yılından oldukça umutluyduk ve yüksek bir motivasyonla yıla başladık. Fakat hiç beklenmedik bir şekilde pandemiyle karşılaşınca belli bir süre bunun şaşkınlığını yaşadık ve büyük bir endişe ile evlerimize kapandık. İlk şaşkınlığın ardından yavaş yavaş normalleşme süreci başladı. Fakat, tüm olumsuzluklara rağmen 2020 yılını, hedeflerimizi %100’ün üzerinde gerçekleştirerek ve %50’nin üzerinde büyüme ile kapattık. Dolayısıyla, iş hacmimiz ile ilgili bir sorunla karşılaşmadığımızı rahatlıkla söyleyebiliriz. Ancak, bazı ürün kategorilerine olan talep azalırken bazı ürün kategorilerine ise talep arttı. Bu da ciddi stok sorunları yaşamamıza neden oldu. 2021 yılının ilk yarısından sonra pandemi sürecinin olumsuz etkilerinin hafifleyerek hayatın normalleşmesini umuyoruz. Orzaks İlaç olarak, her yıl kendimize %50 büyüme hedefi koyuyoruz. Pandemiden kaynaklanan olumsuzlukları göz önünde bulundurarak aynı büyüme hızını yakalamak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Uzun zamandır üzerinde çalıştığımız, vitamin, mineral ve bitkisel ekstrakt kategorisindeki yeni ürünlerimizle eczane raflarında yer almayı hedefliyoruz.
Pandemide gıda takviyelerine önem arttı. İnsanlar bağışıklık sistemlerini güçlendirmek için bir çabaya girdi. Bu ürünlerinize nasıl yansıdı? Hangi kategorilerde artış yaşandı?
Pandemi sürecinde, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de gıda takviyelerine verilen önem hızla arttı. Bu bizim yıllardır farkındalık yaratmaya çalıştığımız bir alandı. Özellikle, bağışıklığımızı destekleyen D vitamini, çinko, selenyum gibi ürünlerin Covid-19 üzerinde olumlu etkilerini gösteren çok sayıda bilimsel çalışmanın yapılmış olması da bu süreci destekledi. Tabi bu da insanların gıda takviyelerine bakış açısını olumlu anlamda değiştirdi.
Ürün çeşitliliği ile de dikkat çekiyorsunuz. Ürünlerinizden biraz bahseder misiniz?
“Sağlığa Hediye” mottosuyla çıktığımız yolda önceliğimiz her zaman katkısız ve doğal içeriklerle tüketicilerimizin, sağlık profesyonellerinin güvenini kazanmak oldu. İnsanlığa faydalı olma tutkusu, doğallık arayışı ve doğaya verdiğimiz değer ile bugüne kadar 150’ye yakın ürün çeşidine ulaştık. Vitamin, mineral, bitkisel ekstrakt, omega 3, probiyotik içeren ürün çeşitliliğine sahibiz. Ürün portföyümüzü geliştirmek üzere faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.
Vücudumuza aldığımız tüm besin kaynakları gibi vitamin ve mineral desteği için kullandığımız gıda takviyelerinin de güvenilir olması oldukça önemli. İş sağlığı ve çevre güvenliği gözetilerek, üstün teknoloji ile donatılmış laboratuvarlarımızda test edilerek üretilen tüm ürünlerimiz, yüksek kalite standartlarında “sağlığınıza hediye” edilmektedir.
Yeni ürün çalışmalarınız var mı? Gelecekte Orzaks’ı nerede görüyorsunuz?
2018 yılından beri kutu bazında pazar lideriyiz. Ürün çeşitliliğini arttırarak, tüketicilerimize ve sağlık profesyonellerine zengin seçenekler sunarak, “sağlığa hediye” etmeye devam edeceğiz.
Hem doktorlarla hem eczacılarla çalışıyorsunuz. Pandemi döneminde bu çalışmalarınız nasıl yürütüldü?
İşimizin iki kanalı olduğunu biliyoruz; eczacı ve hekim. Pandemi sürecinde de gerekli önlemlerimizi alarak, şartlar el verdiği ölçüde her iki kanalda da çalışmalarımızı sürdürdük. Pandemiden dolayı ziyaretlerimizi sınırlı sürede gerçekleştirmeye özen gösteriyoruz. Ziyaretlerimizi telefon görüşmeleri ve dijital platformlar üzerinden zenginleştiriyoruz. 2021 yılında online olarak gerçekleştireceğimiz Orzaks Akademi programıyla iş ortağımız olan eczaneler ile bilgi paylaşımında bulunmaya devam edeceğiz. İçinde bulunduğumuz bu zorlu süreçte fedakârca çalışan tüm sağlık çalışanlarına şükranlarımızı sunuyoruz. Hayatını kaybeden tüm sağlık çalışanlarına ve vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet diliyoruz. Yaşamış olduğumuz pandemi sürecini en az hasarla atlatarak sağlıklı günlerimize bir an önce dönmeyi umut ediyoruz.
Orzaks Akademi programı ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?
Orzaks Akademi bizi heyecanlandıran ve bu anlamda geliştirerek devam ettirmeyi arzu ettiğimiz bir proje oldu. Alanında uzman sağlık profesyonelleri ile eczacı ve eczacı teknisyenlerini bir araya getirerek gerek sağlıklı yaşam gerekse karşılaşılan hastalıklarla ilgili medikal bilgi aktarımlarında bulunulmasını sağlıyoruz. Bu proje ile sağlıklı beslenme farkındalığını arttırarak, doğru ürünün doğru tüketiciyle buluşmasını, dolayısıyla toplum sağlığına katkı sunmayı amaçlıyoruz.
Türkiye’de OTC alanına olan yatırımlar artıyor. OTC pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
OTC pazar büyüklüğünü gelişmiş ülkelere göre değerlendirdiğimizde oldukça geride kaldığımızı söyleyebilirim. Son yıllarda eczane kanalında pazarın yıllık ortalama %50’ye yakın bir büyüme gerçekleştirdiğini görüyoruz. Pandemi süreci ile birlikte ilaç dışı ürünlere olan ilginin artacağını ve bu büyümenin artarak süreceğini öngörüyoruz.
İhracatınız var mı?
Şu an 10’un üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat departmanımızı yeniden yapılandırarak çok daha güçlü hale getirdik. 2021 yılında odağımızı iç piyasaya olduğu kadar dış piyasaya da yönlendireceğiz.
Sosyal sorumluluk projelerinizden örnek verebilir misiniz? Neler yapıyorsunuz?
Öncelikle gıda takviyesi üretimi yapan bir firma olarak insan sağlığını koruma amaçlı ürünlerimizi, son tüketiciye sunuyor olmanın gururunu yaşıyoruz. Bununla birlikte yaşadığımız topluma ve paylaştığımız dünyaya olan sorumluluklarımızın farkında olarak Lösev, Kaçuv, Turmepa gibi kuruluşların destekçisi olduğumuz projeler gerçekleştiriyoruz. Darülaceze, Çocuk Esirgeme Kurumları ve birçok okulu da hem maddi yardımlarımızla hem de ürün gönderimlerimizle destekliyoruz. Geçtiğimiz yıllarda “Doğa ve Spor ile Çevrim İçi” sosyal sorumluluk projemiz ile çevremizi korumanın önemini bir kez daha hatırlatarak, öğrencilerimizle birlikte doğa yürüyüşleri düzenleyip, ardından çevremizi çöplerden arındırdık. Son olarak Dilara Koçak’ın hayata geçirdiği, sürdürülebilirlik kavramının benimsenmesini destekleyen “Sürdürülebilir Yaşam Günlüğü” sosyal sorumluluk projesinde yer aldık. Satış gelirinin Turmepa’ya bağışlanacağı bu günlük hem kendi sağlığımıza hem de gezegenimize iyi bakmamız için birbirinden önemli bilgiler içeriyor.
Doğa ve insan sağlığı için projeler gerçekleştirirken hayvan dostlarımızı da unutmuyoruz. Her yıl “Hayvan Dostu Eczane” sosyal sorumluluk projemiz kapsamında Türkiye’nin her ilinde mama ve mama kaplarımızı hayvan dostlarımızla buluşturuyoruz. Farkındalık yaratmak adına; çalışma arkadaşlarımızın desteği ile gerçekleştirmiş olduğumuz sosyal sorumluluk projelerimizde ekibimizin heyecanına ortak olan tüm hekim ve eczacılarımıza da bu vesileyle teşekkürlerimi sunmak isterim.