HiPP Pazarlama Müdürü Sayime Emine Arslan ile bir söyleşi gerçekleştirdik:
HiPP markasının hikâyesi nedir? Nerede, ne zaman kuruldu?
HiPP markası 1899 yılında ilk olarak ailede yetersiz beslenen bebeklere mama hazırlayarak marka öyküsüne başlamıştır. 1901’de küçük çaplı ilk üretimi yapmış, 1932’de fabrikasyon üretime geçmiştir. Aile, yatırımlarının tamamını 1950’de organik tarıma çevirmiştir. 1956 yılında Dünya’nın o dönemde organik sayılan ilk organik bebek gıdasını HiPP üretmiştir. 1956 yılından günümüze kadar geçen 67 yılda da Dünya’nın en büyük ham madde işleyicisi ünvanını devam ettirmiştir.
Türkiye pazarına ne zaman giriş yaptınız? Satışlarınız nasıl?
HiPP Türkiye’de 2 kar merkezi olarak faaliyetlerini sürdürüyor. İzmir merkezli olarak 1999 yılında Türkiye’den organik ham madde ihracatı yapmak için kurulmuş hali hazırda anlaşmalı çiftçilerle faaliyetlerini sürdürüp, dondurulmuş ya da konsantre olarak organik elma, kayısı, çilek gibi ürünleri kendi fabrikalarımıza gönderiyoruz. İstanbul kar merkezi ithalat satış ve pazarlama olarak 2007 yılının son çeyreğinde kurulmuş ve ilk ürünler 2008 yılının ikinci yarısında tüketici ile buluşmuştur. 2008 yılında 17 ürünle başladığımız bu yolculuk 80’in üzerinde gıda ve bakım ürünleri olmak üzere HiPP ve Bebivita markaları ile devam etmektedir. Bu kadar kısa sürede ülkemizin kıymetli ailelerinin güvenini kazanarak Türkiye pazarında Pazar ikincisi durumumuzu koruyoruz. Almanya’da Pazar lideriyiz. Birçok Avrupa ülkesinde de ilk sıralardayız. HiPP Türkiye olarak toplam 120 kişilik muhteşem bir ekibiz.
Üretimler nerelerde yapılıyor?
Her kategori ayrı bir fabrikada üretiliyor. Toplamda 25 farklı üretim tesisi var. Almanya, Avusturya, Macaristan, Hırvatistan, Rusya, Polonya, İtalya’da üretimlerimiz yapılıyor. 60’ı aşkın ülkede ürünlerimiz ile varız.
Müşteri kitleniz nedir?
0-3 yaş bebek /küçük çocuğu olan ya da çocuk sahip olmayı bekleyen anne adayları bizim hedef kitlemiz. Bilimsel gelişmeleri takip eden ve önem veren, organik ürün tüketmek isteyen, yüksek kaliteli ürün kullanmak isteyen, inovatif ürün arayışı olan ve bebeğinin ihtiyacı olan gıdayı ve kozmetiği aynı markada bulmak isteyen tüm aileler bizim müşteri kitlemiz. Bir yandan da organik tüketmenin bilincinde olup, şeker ilavesiz ve tuz ilavesiz beslenme şekline önem veren çocuk ruhlu yetişkinler de müşteri kitlemiz olabilir.
Türkiye’de bebek ve çocuk ürünleri sektörünün ulaştığı büyüklük hakkında bilgi verir misiniz?
Geçtiğimiz yıl Pazar 150 milyon Avro civarında kapandı. Bebek doğum sayısına bakıldığında bu pazarın mevcutun en 3 katı olması beklenirken henüz Pazar doygunluğuna ulaşmış değiliz. Sebebi de tamamlayıcı ek besin kategorisindeki kullanımların olması gerekenden çok daha aşağıda seyretmesidir.
Piyasaya yeni çıkacak ürünleriniz var mı?
Bu yıl mevcut Organik Combiotic süt formüllerimizin içeriği yenilendi. Dünya’nın metafolin içerikli ilk organik süt formülünün relansmanını yılın ilk çeyreğinde yaptık. Yine bu yıl güneş ürünleri serimizin ambalajlarını yeniledik. Güneş ürünlerimiz artık mercan dostu logosu da içeriyor. İçeriklerinde mikroplastik yok, böylelikle deniz sularını kirletmiyoruz ve deniz canlılarına zarar vermiyoruz.
Türkiye bebek ve çocuk ürünleri sektörü konusunda nasıl bir potansiyel taşıyor?
Kesinlikle doğum sayısına baktığımız zaman potansiyelinin altında. Fakat çalışan anne sayısının artması ve özellikle içerik olarak tamamlayıcı besinlerin tüketiminin bilincinde olan aileler çoğaldıkça Avrupa’daki örnek pazarlar gibi Pazar olumlu yönde ivme gösterecektir. Örneğin bebek 1 yaşından sonra sizinle sofraya otursa bile öğün aralarında kullanmanız gereken atıştırmalıkları mutlaka 1-3 yaş kategorisine özel yasalara göre üretilmiş olmalıdır. Bu farkındalık yükseldikçe ürün kullanımları da değişecektir. Birçok aile küçük çocukları için yetişkin ürüni alıp tükettirmektedir. Bu da çocukların kontrolsüz şeker, tuz gibi içerikleri tüketmesi demektir.
Diğer bebek markalarıyla kıyaslandığında sizde öne çıkan özellikler neler?
Yasaların izin verdiği ve ham madde olarak tedarik edilen her ürün organik olarak üretilir. HiPP olarak tüm kategorilerdeki ürünlerimiz organiktir. Beslenme dışında ürünlerin ambalaj dizaynları çocukların motor becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Yaşanabilir bir dünya için tüm üretim tesisleri iklim nötr’dür. Ambalaj materyali olarak da maksimum seviyede geri dönüştürülebilir ambalajlar kullanılmaktadır.
Gelecek planlarınızdan bahseder misiniz?
Ticari operasyonumuzdan bağımsız olarak çocuklarımıza yaşanabilir bir dünya bırakmak için her yıl çok daha özenli ve farkındalığı yüksek projeleri takip ediyoruz. Nesillerin sağlıklı beslenmesi için harcadığımız para ve enerjiyi aynı özveri ile spor ve sanatla da taçlandırıyoruz. Bu anlamda bir arada çalışacağımız tüm işbirlikleri de çok kıymetli.
HiPP markasını hâlâ bilmeyenler için birkaç kelimeyle tanımlar mısınız?
Yaşamdaki en değerli varlıklarımız bebeklerimiz için yaşanabilir bir Dünya bırakma vizyonu ile çalışan; yüksek kaliteli, bilimsel verileri yakından takip eden, inovatif, bebek ve çocukların sağlığını gözeten, ailelerin güvenini çalışma modelinde en üst sıraya oturtmuş bir markadır HiPP.