İbrahim Etem – Menarini, Türkiye’de her 5 erkekten 1’inin yaşadığı bir durum olan erken boşalmaya dikkat çekmek amacıyla “Cinsel Farkındalık Kampanyası” başlattı. “Sen Bitti Demeden Bitmez” adlı kampanyanın reklam yüzü ise Türk futbolunun efsane isimlerinden Sergen Yalçın oldu. Erken boşalmanın tedavisi olan bir durum olduğunun futbol üzerinden anlatıldığı kampanya kapsamında oluşturulan www.SenBittiDemedenBitmez.com adlı web sitesinde efsane uzatma gollerine ve erken boşalma ile ilgili bilgilere ulaşmak mümkün.
Türkiye’deki 110 yılı aşan deneyimi ve İtalya’nın en büyük, Avrupa’nın en önemli ilaç şirketlerinden Menarini Group’un global bilgi birikimi ile toplum sağlığına katkı sağlayan projeler hayata geçiren İbrahim Etem – Menarini, erken boşalma konusuna dikkat çekmek için Türkiye genelinde bir “Cinsel Farkındalık Kampanyası” başlattı. “Sen Bitti Demeden Bitmez” adlı kampanya İbrahim Etem – Menarini Pazarlama Müdürü Ecz. Rana Şengil ve kampanyanın reklam yüzü eski milli futbolcu Sergen Yalçın’ın katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda tanıtıldı. Toplantıda kampanyanın reklam filmi de ilk kez gösterildi.
Rana Şengil: “Her 5 erkekten 1’i bu sorunu yaşıyor, bu sorun evlilikleri bitiriyor”
Dünyada ve Türkiye’de her 5 erkekten 1’inin erken boşalma sorunu yaşadığını hatırlatan İbrahim Etem – Menarini Pazarlama Müdürü Ecz. Rana Şengil; “Erken boşalmanın, stres, moral bozukluğu, sıkıntı veya cinsel ilişkiden kaçınma gibi negatif sonuçları var. Bu durum kişinin günlük hayatını etkileyerek aile içi huzursuzluğa, evliliklerin ya da birlikteliklerin sonlandırılmasına, toplumdan kendini soyutlamaya hatta yeni ilişkiye başlamada zorlanmaya sebep olabiliyor” dedi.
“Türk erkekleri hekime başvurmuyor”
Türkiye’de ürolojik ve androlojik problemler yaşayan 11 milyon erkeğin yalnızca %10’unun hekime başvurduğuna dikkat çeken Şengil, “Erken boşalma merkezi sinir sistemi ile ilgili bir durum. Dolayısıyla bireylerin bunu kendi kendilerine çözmesi mümkün değil. Sağlık Bakanlığı’ndan onaylı tedaviler için mutlaka hekime veya eczacıya gitmeleri ve doğru yöntemlerle tedavi olmaları gerekiyor. Evliliklerin bitmesine bile neden olan erken boşalma konusunu konuşulur bir hale getirerek, toplumu bilinçlendirmek bizim için ayrı bir önem taşıyor” diye konuştu.
Cinsel yaşamda da futbolda da “Sen Bitti Demeden Bitmez”
Bu kapsamda “Sen Bitti Demeden Bitmez” adlı bir “Cinsel Farkındalık Kampanyası” hazırlayarak, hayata geçirdiklerini anlatan Rana Şengil şunları söyledi: “Futbol ülkemizde hemen hemen tüm erkeklerin en çok ilgisini çeken spor dalı. Bu nedenle erken boşalmayı tabu olmaktan çıkarıp konuşulur hale getirmek için futbolu araç olarak kullandık. Kampanyamızda erken boşalma tedavisinden sonra yaşanan pozitif dönüşümü, futbol maçındaki uzatma dakikalarında atılan golün verdiği zevk ile eşleştirerek anlatmaya çalıştık. Çünkü sağlıklı ve mutlu bir cinsel yaşam için farkındalık, zamanlama ve kontrol ne kadar önemliyse, futbolda da bu kavramlar özellikle uzatma dakikalarında büyük önem taşıyor. Uzatma dakikalarında atılan gol nasıl heyecan ve mutluluk veriyorsa, atanı nasıl efsane yapıyorsa; biz de kontrolü eline alarak ‘Boşalma süreni ve aldığın zevki uzat’ diyoruz. Kampanyamız, en güvenli ilacın doktorun reçete ettiği ve yetkili bir eczaneden satın alınan ilaç olduğunu iletmesi ve internet üzerinden yetkisiz firmalardan alınan ilaç veya takviye kullanımlarının ileride büyük riskler oluşturabileceğini hatırlatması açısından da son derece önemli bilgiler veriyor. İbrahim Etem – Menarini olarak, Türkiye’nin her noktasına ulaşabilen bir firmayız. Bu kapsamda Türkiye çapındaki tüm eczanelerde erken boşalma ve tedavisi ile ilgili bilgilendirme broşürlerine ulaşmak mümkün. Erken boşalmanın çözümsüz olmadığını, hekime başvurulması gerektiğini daha fazla kişiye, doğru bir şekilde anlatabilirsek, daha sağlıklı ve mutlu bir toplum oluşturabileceğimize inanıyoruz.”
Sergen Yalçın: “Toplum sağlığı için çok faydalı bir kampanya”
Türk futbolunun efsane yeteneklerinden biri olan ve uzatma dakikalarında attığı golleriyle bilinen Sergen Yalçın ise kampanyaya destek vermekten memnuniyet duyduğunu belirterek, “Sen Bitti Demeden Bitmez, toplum sağlığı açısından çok faydalı bir kampanya. Fikir çok yaratıcıydı, konuyu uzatma golleri üzerinden anlatmak ince bir zeka ürünüydü. Ben de bu tip yaratıcı işleri seviyorum. Uzatma golleri de benim için ayrıca özel bir konu. Ben tüm erkeklerin çok ilgisini çekecek bir kampanya olduğuna inanıyorum. Umarım bu sayede daha fazla kişide doktora gitme ve doğru tedavi yöntemlerinden yararlanma konusunda bir bilinç oluşur” dedi.
SenBittiDemedenBitmez.com yayında
Daha fazla kişiye ulaşabilmek için gücünü farklı hedef kitlelere yönelik çoklu kanallarda iletişim yapmaktan alan kampanya kapsamında oluşturulan SenBittiDemedenBitmez.com sitesinde, erken boşalma konusunda bilgilerin yanı sıra; efsane uzatma gollerinin videoları ve uzatma golleri hakkında söylenen efsane sözler de yer alıyor. Ayrıca içeriğin hızlı bir şekilde yayılabilmesi için siteye eklenen interaktif bölümler sayesinde kullanıcılar çok sevdikleri bir uzatma golü videosunu web sitesine ekleyebiliyor veya sitedeki paylaşımları sosyal medya üzerinden çevrelerine ulaştırabiliyorlar.