Estetik Bakım ve Sağlık Ürünleri San. Tic. Ltd. Şti. Yönetim Kurulu Üyesi Yunus Alimoğlu, ile BioNike’ı konuştuk. Estetik Bakım ve Sağlık Ürünleri San. Tic. Ltd. Şti. olarak 2015 yılı Aralık ayında BioNike markasını devir aldığınızı biliyoruz, bize BioNike’tan söz edebilir misiniz?
Söze üretici firma olan ICIM International’ı tanıtmakla başlamak isterim. ICIM International 1930’da İtalya’da kurulmuş farmasötik sektöründe hizmet veren bir firmadır. BioNike; başarılı bir işletmeci ve eczacı olan Loris Agostin tarafından 1960’lı yıllarda, kozmetikleri dermatologlar için nasıl daha kullanılır hale getirebiliriz fikri ile oluşturulmuştur. 1960’lı yıllarda metal içerikli formülasyonların tetiklediği “temas alerjileri” oldukça yaygın olmasından yola çıkılmış. 1980’li yıllarda Milan Üniversitesi ile ortak yapılan çalışma ile çok küçük nikel miktarlarını tespit edebilecek bir metod geliştirilmiştir. Bu, kozmetiklere en hassas ciltlere bile uygun nikel testi yapabilme imkânı sağlamış. Böylece hassas, alerjik ve hiper-reaktif ciltlerin tedavisinde özel dikkat gösterilmesi gerektiğini ilk farkeden BioNike olmuş ve tabiki bu da onu İtalya’daki dermatolojik kozmetik üretiminde lider yapmıştır. Son 20 yıldır formülasyon tecrübesini mükemmelleştiren BioNike, “alerjen içermez felsefesiyle” koruyucu, parfüm ve gluten içermeyen ve nikel testi yapılmış ürünler piyasaya sunmuştur. Bugün İtalya’da eczane satış kanalında lider firmaları arasında yer alan BioNike, son beş yıldır güçlü büyüme oranıyla dikkat çekmektedir. İtalya’daki bu başarı dış pazarlara açılmasını sağladı. BioNike markası dünya çapında birçok ülkede bulunuyor ve giderek popüler hale geliyor.
BioNike dünyada kaç ülkede faaliyet gösteriyor? İtalya merkezli olan BioNike Türkiye, İspanya, Fransa, Suudi Arabistan, Singapur başta olmak üzere dünyanın 50 ülkesinde pazara sunulmaktadır.
Türkiye pazarında uzun yıllardır eczanelerde varsınız. Türkiye’deki yeni yapılanma sürecinden biraz bahseder misiniz?
BioNike 2009 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösteriyor ve bizden önceki distribütörün çok anlamlı çalışmalar gerçekleştirdiğini bugün daha iyi görüyoruz. Gerek sektörün zorluğu ve gerekse finans sorunlarından dolayı distribütörde bir yorgunluk olmuş. Biz onların çıktığı yoldan devam etmek üzere İtalya ile görüşerek markayı devir aldık. Markayı devir alışımızın ardından hızlı şekilde yapılanmaya geçtik. Hali hazırdaki bayilerimize markayı devir aldığımızı duyurduk ve var olan sorunlarını giderdik, gidermeye de devam ediyoruz. Gerek hekim gerekse de eczane kanalında saha ekibimizi kurarak çalışmalarımıza başladık. Şunu çok net bir şekilde ifade etmek isteriz ki, hızlı büyüme konusunda hiç agresif olmayacağız. Bize inanan ve bize güvenen iş ortaklarımızla sağlıklı bir çalışma zemini oturtarak hem onlara kazandırmak hem de onlarla uzun yıllara dayanan iş ilişkileri kurarak firmamızı büyütmek istiyoruz.
Türkiye Dermokozmetik pazarı büyüyor mu sizce?
Verilere baktığımızda dermokozmetik sektörünün özellikle 2005 ve 2013 yılları arasında bir ivme yakaladığını görüyoruz. Bu yıllar arasında çok sayıda markanın pazara girdiğini fakat var olan firmaların çoğunlukla pazarı büyütmek konusunda yetersiz kaldıklarını ve birbirlerinin pazarından pay alabilmek adına fiyatta rekabete girdiklerini görüyoruz. Bu rekabet her ne kadar eczacıya yüksek kârlılıkta ürünler sunsa da uzun vadede zarar olarak döndü. Çünkü eczacılarımızın rafında var olan ürünler erimedi, ihtiyaç duyulan ürüne talep oluşturulamadı. Firmalar zarar etti, eczacılar mutsuz oldu. Edinilen bu tecrübenin ardından bugün hem firmaların hem de eczanelerin pazar yaratmak, talep oluşturmak konusunda hemfikir olduklarını eczanelerin birlikte yürüyebilecekleri markaların seçimi konusunda daha hassas olduklarını görüyoruz. Bununda sektörün kazancı olduğunu düşünüyoruz.
BioNike, Türkiye’de de tercih edilen bir marka. Türkiye piyasasındaki konumundan biraz bahseder misiniz?
BioNike “katkısız felsefesi” ile üretilen bir marka ve bu sayede hassas ve çok hassas ciltlerde güvenle önerilen bir geniş ürün portföyüne sahip. Eminiz ki, markamızı eczacılarımıza, hekimlerimize ve tüketicilere tanıttıkça ürün kalitesi tekrar tescil edilecek ve memnuniyet kulaktan kulağa yayılacak, böylece marka hızla büyümesini sürdürecektir. BioNike 1986’dan itibaren özel bakım gerektiren hassas, alerjik ve hiper-reaktif ciltler için “dermatolojik kozmetikler” geliştirerek sektöre öncülük ediyor. Tüm BioNike ürünleri mükemmel formülasyon stratejisine sahiptir. Bu özellikleri ile dermokozmetik sektöründe farklılaşmaktadır. Hassas ve çok hassas ciltlerde bile rahatlıkla kullanım sağlayan “katkısız felsefesi” ile; koruyucu içermeyen, parfüm içermeyen, gluten içermeyen ve nikel testi yapılmış ürünler sunuyor. BioNike ürünleri koruyucu içermez: Avrupa Birliği mevzuatına göre, bazı koruyucular izinlidir ve kozmetiklerde kullanımı güvenlidir. Ancak uluslararası bilimsel literatürde rapor edildiğine göre bu koruyucuların bazıları hassas ciltlerde alerjik reaksiyonları tetikleyebilir. BioNike markası özel formüller geliştirilerek bu koruyucular kullanılmadan, mikroorganizmalara karşı koruma sağlanacak şekilde üretilmiştir. BioNike ürünleri parfüm içermez: Dermatoloji literatürüne göre parfüm, alerjik reaksiyon sebeplerinin başında gelir. BioNike parfümsüz kozmetik ürünler üretmek için çalışır. Hammadde seçiminde koku profilleri değerlendirir ve seçim yapar. Sadece birkaç üründe zorunluluktan alerjen içermeyen esanslar kullanılmıştır. BioNike ürünleri gluten içermez: Bilimsel literatüre göre gluten içeren kozmetik formülasyonların uygulanması alerjiye eğilimli ve gluten hassasiyetli maddeler cilt toleransını ve alerjik reaksiyonları tetikleyebilir. BioNike ürünleri gluten kaynağı içermemektedir. BioNike ürünlerine nikel testi yapılmıştır: Nikel, ciltte temasla gelişen alerjiye (alerjik kontakt dermatit) neden olan en önemli etkenlerin başında gelmektedir (100 kişiden 50-60’ında). Doğada kolayca bulunmasının yanı sıra günlük hayatta sıkça kullanılan objelerde de yoğun olarak bulunur. Kozmetik ürünler, takılar, gözlük, giysilerdeki metal aksesuarlar ve bozuk parada etkili oranda bulunur. Nikele karşı hassasiyet oluşan bazı kişilerde nikel alerjisi hemen ortaya çıkarken, bazılarında ise yıllar sonra kendini gösterebilmektedir. BioNike ürünlerine her parti üretimde nikel testi yaparak %0,00001’in altında olduğunu kontrol eder. Üretimin her şarjı 94/27/EC talimatına göre ağır metallerin olabilecek en düşük seviyede olabilmesi için test edilir ve uygunluk onaylanır. Özellikle Defence Color (saç boyaları) ve Color Cover Make-up (makyaj) ürünleri nikel, krom ve kobalt gibi ağır metalleri minimize edilmiş oranlarda olacak şekilde geliştirilmiştir.
BioNike markası altındaki ürünlerden söz edebilir misiniz? BioNike uzun yıllardır “katksız felsefesi” ile hassas, alerjik ve tepkisel ciltler dahil tüm cilt tipleri için temizleyici, koruyucu ve onarıcı özel formülasyonlar geliştirmekte, tüketicilere ihtiyaç olan her konuda etkili ve güvenilir dermokozmetik çözümler sunmaktadır. BioNike markası altında 400’e yakın form ürünü bulunmaktadır.
2016 yılında Türkiye pazarına sunacağınız yeni ürünler var mı? Türkiye pazarında şuan 80 form ürünümüz bulunmaktadır. İtalya’da ise 400 form ürün var. Süreç içerisinde Türkiye’de muadili olmayan ya da ürün portföyümüzü tamamlayan ürünler getireceğiz.