Proje, çocukların sağlık bilgilerini artırmak amacıyla özel olarak tasarlanan oyun alanlarıyla onların dünyasına konuk oluyor ve sağlıklı yaşamın gerekliliklerini eğlenerek öğrenmelerini sağlıyor.
Önlenebilir sağlık alışkanlıklarının artması ve toplum içerisindeki sağlık okuryazarlığı oranının yükselmesi için çalışmalar yapan Bayer Tüketici Sağlığı, geçtiğimiz yıllarda MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile başlattığı 365 Gün Teneffüste Sağlık projesi kapsamında hayata geçirilen öğretmen eğitimlerini tamamladı. Toplumdaki sağlık okuryazarlığı oranı artırıldığında, bireylerin sağlığını koruma ve önleyici sağlık hizmetlerini almaya yönelik doğru adımlar atacağına inanan Bayer Tüketici Sağlığı, bu bilinci oluşturmanın en önemli parçası olan, toplumun geleceği çocuklara ulaşmak için harekete geçti. Bu amaçla Türkiye genelinde 10 ilde, 77 okul bahçesi çocukların oynarken öğrenmesi için öğretici içerikli oyunlarla boyandı. Çocukların basit sağlık bilgilerine eğlenceli bir şekilde erişimleri sağlandı.
Oyunla Öğrenme Tasarımı Eğitimci Eğitimi
Ardından boya yapılan okullardaki öğretmenler, Örav uzaktan eğitim platformu eKampüs üzerinden 5 gün süren “Oyunla Öğrenme Tasarımı Eğitimci Eğitimi”ne katıldı. Senkron (eşzamanlı/canlı) ve asenkron (eşzamanlı olmayan-canlı olmayan) içerikler ve çalışmaların bir bütünlük içinde yer aldığı bu özel eğitim modülünde, etkili ve kalıcı öğrenmeyi pekiştirmek adına oyunla öğrenme üzerine 40 saatlik bir programı tamamlayan 150 öğretmen, MEB başarı belgesi almaya hak kazandı. Okul bahçelerine çizilen eğitici oyunlarla çocuklar artık hem okulda öğrendikleri bilgileri pekiştirecek hem de eğlenirken sağlık bilgilerini artıracaklar.
“Heyecanla projemizi yaymaya devam ediyoruz”
Bayer Tüketici Sağlığı Ülke Müdürü Erdem Kumcu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “365 Gün Teneffüste Sağlık Projemizle bundan 2 yıl önce yola çıktığımızda toplumdaki sağlık okuryazarlığı oranına olumlu yönde etki etmek amacıyla çalışmalarımıza başladık. Fakat tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını nedeniyle tüm normallerimiz bir anda değişti. Şu anda öğrenciler bilgisayar başında eğitimlerine devam ediyor. Bu durum öğrenciler için olduğu kadar öğretmenler için de yeni ve zorlu bir süreç. Bu doğrultuda biz de projemizde bazı değişiklikler yaptık ve belli çalışmalarımızı dijital platformlara taşıdık, bu mecralar üzerinden öğretmenlerimize ulaşmaya devam ediyor, projemizi sürdürüyor ve daha çok sayıda çocuğumuza ulaşmak için heyecanla projemizi yaymaya devam ediyoruz” dedi.