Ecz. Yusuf KÜRKÇÜOĞLU
Eczacının rafı kıymetlidir, eczanede satılacak bir ürününüz varsa direkt eczacıya ulaşın veya eczacıya ulaşan yayınlarla ürününüzü tanıtın, onlarla işbirliği yapın. Sosyal medyada enerjinizi tüketmeyin.
ECZACIYA ULAŞIN
Bir önceki sayımızda İlaç firmalarına ve OTC firmalarına seslenmiş; bütçelerinizi fenomenlere kaptırmayın demiştik. Eczacıya ulaşın demiştik. Eczacıya ulaşmanın yolu fenomenler değil, sosyal medya değil demiştik. Yazımın ardından eczacılardan birçok olumlu dönüş aldım. Onlar da eczanede satılan ürünlerin reklamlarının fenomenler ile olmayacağını söylüyorlardı. Bir ürünü piyasaya veriyorlar, arkasından tüm eczanelerde diye reklam yapıyorlar sosyal medyada. Vatandaş eczaneye gidip o ürünü sorduğunda tabi ki eczacıya ulaşılmadığı için o ürün eczane rafında bulunamıyor.
ECZACININ RAFI KIYMETLİ
Eski yazılarımda belirtmiştim; Eczacının rafı kıymetlidir. Her ürün o rafa giremez diye. Yine tekrarlıyorum; Eczacının rafı kıymetlidir, eczanede satılacak bir ürününüz varsa direkt eczacıya ulaşın veya eczacıya ulaşan yayınlarla ürününüzü tanıtın, onlarla işbirliği yapın. Sosyal medyada enerjinizi tüketmeyin. Reklam mecranızı yeniden gözden geçirin. Haber ve reklamlarınızın eczacıya ulaşan her yayında yer almasını sağlayın. Firmanızı ve ürünlerinizi eczacılara tanıtın. Yoksa sosyal medya da ağzınızla kuş tutsanız nafile… Bu sözüm medikal firmaları için de geçerli. Ürünlerinizi tanıtmak için sizler de eczacılara ulaşın. 500 eczacıya ulaşmak sizin için yeterli olmamalı. Daha çok eczacıya ürününüzü tanıtmanın yollarını arayın.
HİZMET BEDELLERİ İKİ – ÜÇ KATINA ÇIKMALI
Türk Eczacıları Birliği ve Sosyal Güvenlik Kurumu arasında imzalanan, ‘Eczanelerden İlaç ve Tıbbi Malzeme Teminine İlişkin Protokol’ için SGK ve TEB arasında revizyon görüşmeleri yapılıyor. Bu görüşmelerde eczacının tüm sorunları masaya yatırılmalı, hakları aranmalıdır. Eczacı kârlılığı en önemli konu. İnanın 30-40 bin TL. SGK’ya fatura kesen eczaneler şu anda para kazanamıyor. Eczane giderleri başını almış gidiyor. Her şeye zam gelirken eczacının kâr oranı sabit kalıyor. Yüzde 20-25’lerde olan bir kâr oranı çok az. Eczacı kârı bu oranların üstüne çıkmalı. Bu arada ilaçlara gelen zammın %26,4 olması da eczacı için bir çare değil. Protokol revizyon çalışmalarında hizmet bedelleri de gündeme gelmeli ve en az iki-üç katına çıkmalı.
TİTCK’E ECZACI BAŞKAN YARDIMCISI
Bu arada; Dr. Ecz. Harun Kızılay, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) İlaç ve Eczacılık Başkan Yardımcılığı görevine getirildi. Türk Eczacıları Birliği (TEB) Merkez Heyeti Üyeliği, TEB Genel Sekreterliği ve Konya Eczacı Odası Başkanlığı görevlerinde de bulunan Dr. Ecz. Harun Kızılay’ın bu göreve atanması eczacılık camiası tarafından olumlu karşılandı. Gelir gelmez yayınladığı yönetmeliklerle eczacının yanında olduğunu ispatlayan Sayın Kızılay’dan eczacıların bir isteği var. O da şu tabelaları yenileme zorunluluğu. Yeni mezunlar eczane açarken yeni tabela standartlarına uysunlar ama eski eczacıları buna zorlamak mantıklı değil. Ekonomik açıdan eczacıyı zorlayan bu duruma Sayın Kızılay’ın çare olacağına inanıyorum.
HOMEOPATİ
Bu sayımız yine eczacıları ilgilendiren haberlerle dolu. Aktif olarak serbest eczacılık yapan ve homeopati eğitmeni olan Ecz. Sebati Bilgiç ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Homeopati konusu bildiğiniz gibi gündemde olan bir konu. Konuştuğum; Sağlık Bakan Yardımcısı Sayın Prof. Dr. Emine Alp Meşe, yakında Homeopati ile ilgili mevzuatın yayınlanacağını söyledi. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Klinik Araştırmalar Yönetmeliği de Mart ayında yayınlandı bu arada. Başta homeopati olmak üzere birçok konunun ele alınacağı 24-27 Nisan tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek olan 2. Uluslararası Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Kongresi de önemli bir kongre. Kongre ile ilgili Sağlık Bakanı Sayın Dr. Fahrettin Koca’nın açıklamalarını dergimizde bulabilirsiniz.
Fikret Küçükkoyuncu, Dr. Ecz. Metin Uyar, Ecz. Kerem Demirgil, Ecz. Gülay Güleşce Varol, Dr. Ecz. Alper Öztürk ve Ecz. İmran Altıokka’nın bu sayımızda yer alan köşe yazılarını ilgiyle okuyacağınızı umarım.