Zade Vital Türkiye, Uluslararası Satış &Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü K. Taha Büyükhelvacığil ile firmanın çalışmaları hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik:
Bize Zade Vital’den bahseder misiniz?
Helvacızade Grubu olarak Zade Vital Doğal Besin Destekleri serimizi 2012 yılından itibaren sadece eczanelerde, doktor ve eczacılarımızın danışmanlığında toplumumuzla buluşturuyoruz. Doğal ve sağlıklı yaşam, sağlıklı olma (wellness) trendinin dünyaya paralel olarak Türkiye’de de artmasıyla birlikte, ülkemizin bitki zenginliğini güvenle kullanılabilecek sağlıklı yaşam ürünlerine dönüştürmeyi hedefledik. Ege Üniversitesi ARGEFAR ile işbirliği içinde başlattığımız Ar-Ge çalışmaları sonucu Türkiye’nin ilk sağlıklı yaşam markası Zade Vital’i geliştirip-üretmekten mutluluk duyuyoruz. Ürün gruplarımız arasında Cold Press bitkisel besin destekleri, Omega 3 balık yağı ve 2017 yılından itibaren vitaminler bulunuyor. Zade Vital Nigelin ile 2014 yılında aldığımız Sağlık Bakanlığı Beşeri Tıbbi Ürün ruhsatının ardından 2016 yılında aldığımız 3 yeni ruhsat ile geleneksel bitkisel tıbbi ürünlerimizi ilaç haline getirmeye devam ediyoruz. Cold Press bitkisel besin desteklerinde dünyanın en zengin ürün çeşitliliğini sunan Zade Vital, Cold Press üretim yöntemi ile üretimi dünyada ilk kez GMP (Good Manufacturing Practices / İyi Üretim Uygulamaları) standartlarında gerçekleştirmektedir. 2016 yılında patent alan Zade Vital yine 2016 yılında FDA (American Food & Drug Administration / Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi) kaydını da tamamlamıştır. Konya’da gerçekleştirdiğimiz 40 milyon Euro’luk Ar-Ge ve alt yapı yatırımızın ardından, Avrupa’nın en büyük GMP standartlarında üretim yapan yumuşak kapsül üretim tesislerini ülkemize kazandırdık. Zade & Zade Vital İbn-i Sina Ar-Ge Merkezimiz Türkiye’nin doğal sağlık ürünleri alanındaki ilk Ar-Ge Merkezidir. İkinci Ar-Ge Merkezimiz olan Doğal Ürünler Araştırma Uygulama Merkezi DÜAMER bünyesinde ise Selçuk Üniversitesi ve Ege Üniversitesi ile birlikte tüm dünyaya örnek olacak bir Ar-Ge işbirliği gerçekleştiriyoruz. Zade Vital Üretim Tesisleri’nde yüksek teknolojimiz ile daha önce yapılmamış ürünleri geliştiriyoruz. 2016 yılında Türkiye’de sadece Zade Vital Tesisleri’nde bulunan ileri teknoloji ile tek pakette 4 farklı sağlık destek ürününü topladığımız Combo Serimiz ile olumlu yorumlar alıyor, yurt dışı pazarlardan talep görüyoruz. Zade Vital Grubumuzun bir sosyal sorumluluk projesi olarak doğdu ve bugün Türkiye’deki besin destekleri pazarına yön veren, sınırlarını aşmış bir Türk markası haline geldi.
Türkiye’de eczacılık sektörünün genel durumu nedir? Zade Vital olarak eczanelerdeki durumunuz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Binlerce yıldır varlığını sürdürebilen nadir meslekler arasında yer alan ve her zaman önemli bir konumda olan eczacılık mesleği, toplumla iç içe kimliği ile gelecekte de bu önemini korumaya devam edecektir. İnsanların birincil sağlık danışma noktası olan eczanelerimiz toplum sağlığında her zaman artan bir role sahip olacaktır. Sağlıklı yaşam konusunda artan toplum bilinci ile “sağlık danışmanı” kimliği daha da güç kazanan eczacılarımız insanların sadece hastalık için ilaç alma noktası değil sağlıklı yaşam için önerilerin, tavsiyelerin alındığı, toplum sağlığının hastalıklardan korunduğu bir nokta haline gelmektedir. 2014 verilerine göre Türkiye’de 24.319 eczane bulunmakta ve yine 2014 yılında gerçekleştirilen Eczacı ve Eczacı Profili Araştırması’na göre eczaneler çalışanları ve aileleri ile birlikte 200.000-240.000 kişinin geçim kaynağı durumundadır. Özellikle son yıllarda yaşamakta olduğumuz değişim rüzğarları, ilaç alanında yaşanılan gelişmeler eczanelerin yaşamını sürdürmesinde olumsuz etki yaratmakta. Tüm bu verileri birleştirdiğimizde, artan tüketici talebi ile birlikte OTC olarak tanımladığımız besin destekleri, gıda takviyeleri, anne ve bebek bakımı gibi ürünler eczanelerimiz için önemli bir konu haline gelmiştir. Türkiye’nin markası Zade Vital, gerçekleştirdiği Ar-Ge çalışmaları ve GMP standartlarında ürettiği ürünleri ile toplum tarafından talep edilen pek çok geleneksel bitkisel tıbbi ürünü ilk kez eczanelere taşımış, eczanelerde besin destekleri pazarının gelişmesinde büyük bir katkı sağlayarak eczacılarımızın yanında olmuştur. Zade Vital bugün 72 farklı çeşit ve 419 farklı formu ile bir eczanedeki besin destekleri kategorisindeki ihtiyaçların tamamını karşılayabilmekte; 2017 yılında portföyüne eklediği vitaminler gibi ürünlerle bu iddiasını güçlendirmektedir. Başka bir deyişle Zade Vital ürünleri arasında eczane kapısından giren 7’den 70’e her danışana önerilebilecek bir ürün bulunmaktadır. Türkiye genelinde tüm eczanelerden kabul gören Zade Vital ürünleri, 2016 yılı sonu itibari ile 13.750 eczanede, eczacı danışmanlığında toplumla buluşmaktadır. Türkiye’nin doğal sağlık ürünleri alanındaki ilk Ar-Ge Merkezi olan Zade&Zade Vital İbn-i Sina Ar-Ge Merkezi ve Doğal Ürünler Araştırma Uygulama Merkezi DÜAMER bünyesinde çalışmalarına devam eden Zade Vital’in hedefi 2017 yılında 500 ürüne ulaşmaktır.
Ürünleriniz eczacı ve doktor danışmanlığında sadece eczanelerde satılıyor. Peki hem eczane kanadında hem de doktor kanadındaki çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Zade Vital ürünleri sadece eczanelerde bulunmakta, sadece doktor ve eczacı danışmanlığında insanlarımızla buluşmaktadır. Zade Vital konsept olarak dünyada ve ülkemizde yüzlerce yıldır kullanılan ve etkinlikleri bilimsel olarak kanıtlanmış ürünleri eczane kalitesinde üreterek olması gereken yere “eczanelere” taşımaktır. Bu doğrultuda temel stratejimiz öncelikli olarak eczanelerimizin ürünlerle ilgili bilgilerini güncellemek oldu. Eczacı odalarımız, ecza kooperatifleri ve ecza depolarımız ile işbirliği içinde Türkiye’nin dört bir yanında eğitim toplantıları gerçekleştirdik. ZADE VITAL VITALOG” adıyla ve “Bilgiye dair dialoglar” teması ile gerçekleştirdiğimiz eğitim toplantılarında bugüne kadar 274 toplantı gerçekleştirdik ve toplam 10.290 katılım belgesi dağıttık. Geleceğin eczacıları olan öğrencilerimizler her an birlikte olarak Zade Vital ile ülkemizde de sağlık alanında inovatif çalışmalar yapılabildiğini gösterdik. Bugüne kadar toplam 1.200 eczacılık fakültesi öğrencisine eriştik. Vitalog toplantılarımızla bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz diyetisyen ve hekim toplantıları ile toplam 5.500 sağlık profesyoneline ulaştık. Ayrıca ecza deposu etkinlikleri, eczacılık kongreleri, sağlık endüstrisine özel organizasyonlarda da yer alarak Zade Vital’in besin desteklerinde sağladığı farmasötik kaliteyi aktarıyoruz. Eczacılarımızın ve teknisyenlerimizin danışanlarına bilgi aktarmalarına destek olacak materyallere önem veriyoruz. Bu aşamada medikal ve ticari pazarlama birimlerimiz tarafından ilgili mevzuatlardaki tanıtım yönetmeliklerine uygun olarak hazırlanan ve medikal onay aşamasından geçen bilgilendirici içerikleri eczanelerimizle paylaşıyoruz. Bu içerikler arasında Ege Üniversitesi ve bilim grubumuzda yer alan fikir liderlerimiz tarafından hazırlanan sağlıklı yaşam önerileri, uluslararası kılavuzlarda belirlenen referans değerler gibi içerikler bulunuyor. Helvacızade Grubu olarak CTD dosyası çalışmalarımızın ardından 2014 dünyada ve Türkiye’de ilk kez geleneksel bitkisel bir tıbbi ürünün Sağlık Bakanlığı Beşeri Tıbbi Ürün ruhsatı alma başarısını elde etmemizin ardından doktor kanadındaki çalışmalarımızı hızlandırdık. Alerjik rinit tedavisi, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi ve kan lipid seviyelerinin düzenlemesi olmak üzere 3 alanda Sağlık Bakanlığı’ndan ruhsatlandırılan Zade Vital Nigelin (Nigellae sativae oleum) Türk ilaç endüstrisi ve Türk tıp tarihi için önemli bir adımı oluşturuyor. Zade Vital Nigelin ruhsatının ardından 2016 yılında aldığımız 3 yeni ürün ruhsatımız ile birlikte geleneksel bitkisel tıbbi ürünlerimizi resmen eczanelerimize ve doktor reçetelerine taşıyor ve bir milat yazıyoruz. Zade Vital Nigelin’in lansmanını 34. Ulusal KBB Kongresi’nde düzenlediğimiz uydu sempozyumla gerçekleştirdik ve 280 hekimimizin katılımından büyük bir heyecan duyduk. 2014 yılından itibaren alanlarımızla ilgili uzmanlık kongrelerinde yer alarak bir Türk markasının da Ar-Ge ve Ür-Ge yapabildiğini tüm hekimlerimizle paylaşıyoruz. Zade Vital olarak ayrıca 45 kişilik uzman saha ekibimiz ile Türkiye genelinde 69 ildeki doktor-eczacı ve diyetisyenlerimiz ziyaret ederek doğrudan iletişim yöntemi ile bilgilendirme çalışmalarımızı yürütüyoruz. Dönem dönem bu ziyaretlere katılan Medikal, ticari pazarlama ve pazarlama iletişimi ekiplerimiz eczacılarımız ve doktorlarımız ile bir araya gelmekte ve toplum sağlığına fayda sağlayacak projeler geliştirmektedir.
Eczane ve Hekim aktivitelerinizde fark yaratan nedir?
Zade Vital olarak toplum sağlığına fayda sağlayacak ürünler geliştirebilmek için her zaman farklı iş yapış şekillerine imza attık ve sloganımız “BİZ FARKLIYIZ” oldu. Bu prensiple eczane ve hekim aktivitelerimizde de sektöre örnek olarak bir uygulamaya imza atarak Ticari Pazarlama Birimimizi oluşturduk. Ticari Pazarlama Birimimizde görevli diyetisyen, biyolog ve kimyager arkadaşlarımızla birlikte yaptığımız projelerde ürün ve hizmetlerin fark edilmesini ve en verimli şekilde danışanlara sunulmasını hedefliyoruz. Ticari pazarlama ekiplerimiz satış ve pazarlamadan bağımsız olarak eczane ve hekim ziyaretleri gerçekleştirmekte ve eğitim toplantılarını düzenlemektedir. Eczanelerimizin lokasyonu, danışan kitlesi gibi farklı ihtiyaçlarına yönelik spesifik çözümler geliştiren Ticari Pazarlama uzmanlarımız yaratıcı tanıtım kampanyaları ile eczaneye özel hizmet sunmakta ve eczane satışlarının artırılmasına destek olmayı hedeflemektedir. Bu hizmetler arasında “anneler günü kampanyası”, Ramazan’da imsakiye projesi gibi eczane kanalında ilk olacak çalışmaları geliştirmektedirler. Uzmanlık kongrelerine katılan ve fikir liderlerimizle birebir temas halinde olan Ticari Pazarlama uzmanlarımız ilgili her noktada Zade Vital’i başarıyla temsil etmekte ve Zade Vital’in farkını ortaya koymaktadır.
Zade Vital olarak gelecek planlarınız neler?
Yakın gelecekte Türkiye’de önemli bir marka konumuna gelen Zade Vital’in global bir marka olması için çalışacağız. 2016 yılında ağırlık verdiğimiz ihracat çalışmaları kapsamında ürünlerimizi Hollanda’ya gönderdik. 2017 yılında Singapur ve Yemen’e gönderdiğimiz ürünlerimizle bir Türk markasını uluslararası platformlara taşımayı başardık. Hedefimiz tüm dünyada Zade Vital ürünlerinin sağlık dağıtmaya devam etmesidir. Gelecekte 50 yıllık stratejisini belirleyerek ilerlediğimiz sağlık alanında Ar-Ge, yatırım ve Ür-Ge çalışmalarımıza devam edeceğiz. Helvacızade Grubu olarak ülkemiz ve insanımız adına sorumluluğumuzu Ar-Ge ve inovasyona odaklanarak yerine getiriyoruz. Çünkü biliyoruz ki dünya genelinde ülkemizin bayrağını başarıyla dalgalandırarak, başarılı iş sonuçlarına sahip olabilmek için “ileri teknoloji ile inovatif ürün geliştirme kabiliyetine” ve “üretim gücü”ne sahip olmak zorundayız. Hedefimiz “Türkiye’nin ilaç ithal eden ülke konumundan ihraç eden ülke konumuna gelmesine” destek olmak… Grubumuz Zade Vital ile daima doktorlarımızın, eczacılarımızın ve tüm sağlık profesyonellerimizin hizmetinde olmaya devam edecek. Zade Vital’e verdiğiniz destek olarak OTC News Dergisi Ailesi’ne de sonsuz teşekkür ederiz.